2011. szeptember 16. 08:11 - supermario4ever

Mario Golf teszt

Eredeti megjelenés:
Japán: 1999. június 11.
Amerika: 1999. június 30.
Európa: 1999. szeptember 14.

Virtual Console megjelenés:
Japán: 2008. szeptember 30.
Amerika: 2008. október 6.
Európa: 2009. január 23.

Wii U Virtual Console megjelenés:
Japán: 2015. szeptember 2.
Amerika: 2015. szeptember 3.
Európa: 2015. október 8.

Fejlesztő: Camelot
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Sport / Golf
Játékmód: 1-4 játékos (1 controller elegendő)

Ár:
1.000 Nintendo pont (Wii Virtual Console)
£8.99 / €9.99 (Wii U Virtual Console)

Platform:

Manapság annyit játszok Mario Golffal, mint mások pl. a Super Mario Galaxy-vel, ezért úgy döntöttem, hogy részletesen bemutatom a játékot. Mario spin-offok már a kezdetek óta léteztek, de lényegesen kevesebb jelent meg belőlük, így nem ment a minőség rovására, így nagyszerű sport, vagy szórakoztató játékot vehettünk a kezünkbe, melyek Mario neve alatt jelentek meg. Viszontagságos időkben jelent meg a Mario Golf Nintendo 64-re, ugyanis már 1999 végén leáldozóban volt a konzol, az egyedüli játék, ami még fellendítette a gépet, a The Legend of Zelda: Majora's Mask. Nem is kelt el olyan sok a teszt tárgyát képező játékból, még a másfél milliós összeladást sem érte el. Mégis egy rendkívül élvezetes játék, melyről remélem a teszt is meggyőzi az olvasót.

A golf sokaknak unalmas sport, hiszen mi élvezet lehet egy kis golyót többszáz méteres távolságból a lyukba ütni? A sportág bár nem igényel olyan nagy fizikumot, mint például egy focista esetében, de nagyon fontos a jó testtartás, és hogy mikor hol van a testsúlyunk, nagyban befolyásolja az ütésünk pontosságát. A játék célja, hogy minél kevesebb pontot gyűjtsünk össze. Minden egyes pályán meg van határozva egy bizonyos "par" érték, melyet a lyuk távolságához viszonyítanak. Ha a lyuk közelebb van, akkor 3 ütésből lehet "par"-t elérni, ha közepes távolságban, akkor 4, míg nagy távolság esetében 5 ütésből lehet "par"-t elérni. Ha par-nál kevesebb ütésből ütjük be a lyukba, akkor kapunk mínusz pontot, minél kevesebb, annál több mínusz pont jár. Par feletti ütés után plusz pontot kapunk. Maximálisan megszerezhető pontszám +9, ha ezt elértünk, játékunk automatikusan véget ér. Négyféle ütő van a játékban. A Wood (fa) ütővel lehet a legnagyobbat ütni, az Iron (vas) ütővel kisebbet, és pontosabbat lehet ütni, míg kis távolsághoz (100 méteren belüli ütéshez) a Wedge ütőket használjuk, és végül a Putter, mellyel nem ívben ütjük el a labdát, hanem gurítjuk. Ezt az ütőt akkor használják, amikor a labda már a pázsiton (green) belül van, és pár méterre a lyuktól.

Ezek az alapszabályok, ezt játszhatjuk Mario karakterekkel, viszont mivel itt minden szabály szerint van, így le kell mondanunk a Mario Kart-által nyújtott sokunk által szeretett szabadság (vagy inkább szabadosság) érzésről, de mindez semmit nem von le a játék értékéből. Egy aranyos opening videóval indít a játék. Először kiválasztjuk hányan szeretnénk játszani. Nagy előny, hogy mivel nem egyszerre többen játszunk, hanem külön-külön, ezért elég egy controller is, játszhatunk azzal akár négyen is. De biztosan nem fog unatkozni az, aki egyedül szeretne játszani, ugyanis rengeteg lehetőség van egyjátékos módban.

Az első a Tournament, ahol 30 játékos méri össze tudását. Itt az nyer, aki 18 lyuk után a lehető legkevesebb pontot gyűjti össze. Nem kell megijedni, nem kell megnézni az összes játékost ahogy játszik, csak a sajátunkat játszuk. Mindegyik lyuknál, ha Birdie-t (a par-nál eggyel jobb), vagy jobbat ütünk, akkor kapunk egy Birdie Badge-et, melyet érdemes gyűjteni, hiszen rejtett karaktereket szerezhetünk meg. Összesen 108 db. érme van.
Többjátékos módban alapból 10 karakter közül választhatunk, míg 1 játékos módban csak 4-ből. A többit a Get Character játékmódban szerezhetjük meg. Itt versenyt játszunk gépi ellenfelünkkel, aki kevesebb ütésből lövi be a lyukba, az kap egy medált. Ha mi többet gyűjtünk össze a játék végére, akkor a gép által irányított karakter választhatóvá válik. Ennek kétjátékos változata a Match Game, ahol két játékos mérkőzik meg hasonló kereteken belül.
Ha úgy érezzük, hogy elég jó játékosok vagyunk már, próbára tehetjük magunkat a Ring Shot-ban.  Minden pályán hat lyukban vannak elhelyezve gyűrűk, azokon kell átlőni a labdát. Megbonyolítja a játékot, mert sokszor nem ott van a gyűrű, ahova ütnénk a lyuk felé a labdát, tenni kell néha kerülőt, vagy nem szabad olyan messzire ütni a labdát. Csak akkor lesz meg az adott lyuk, ha legalább par-ra ütjük be labdát a lyukba.
Érdekesség a Speed Golf, ahol nemcsak a pont számít, hanem hogy a lehető legkevesebb idő alatt végezzünk a 18 lyukkal.
Még amit csak egyedül játszhatunk, a Training. Itt magunk állíthatjuk be az időjárási körülményeket, hogyan szeretnénk gyakorolni. Ha nagyon nem megy a játék, itt lehet kísérletezni, hogy tudjuk elütni a labdát bizonyos körülmények között.
És most következzenek azok a játékmódok, melyeket egyedül, és többen is játszhatunk, ezekből kettő van. Az egyik a Stroke, ahol a pontszám számít, mindenki annyi ütésből üti be a lyukba, amennyiből tudja. A másik a Mini-Golf, ahol kis pályákon játszhatunk csak putter ütővel.
Végezetül két játékmód van, amelyet csak többen játszhatunk. Az egyik ilyen a Skins Match, ahol hasonlósan a Match Game-hez, érméket kell gyűjteni, és az kapja azt meg, aki a legkevesebb ütésből lövi be. Érdekesség, hogy ha ketten, vagy többen vannak, akik holtversenyben legkevesebb ütésből lőtték be, akkor nem kap senki érmét, hanem az elraktározódik, és aki a következő lyukat megnyeri, az mind a két érmét megkapja. Nagyon érdekes játékmód a Club Slots, ahol először egy félkarú rablót játszunk, ahol az ütők nevei (ezeket Club-oknak hívják a golf játékban) forognak, és amelyek kijönnek, csak azokkal az ütőkkel játszhatunk. Ha három csillagot tudunk kihozni, akkor miénk az összes ütő.

A játék kezeléséről már írtam korábban, ezért most csak vázlatosan írnám össze a lényeget. Először be kell állítani, hogy merre landoljon a labda. Ezt a messzeségben levő rács mutatja. A labdából kiinduló szaggatott vonal az ívet mutatja, hogy merre fog menni a labda, ha teljes erőből, pontosan ütjük meg. Ha úgy látjuk, hogy megfelelő helyre állítottuk be, akkor háromszor kell megnyomni az A-gombot, hogy elüssük a labdát. Először megindul a képernyő alján levő csík, majd másodikra beállítjuk a labda elütésének erősségét állítjuk be. Ha azt akarjuk, hogy teljes erőből lőjjük el, akkor a csík túlsó végénél kell megnyomni az A-gombot, majd harmadjára az ütés pontosságát kell beállítani, ekkor megindul visszafele a csík, és amikor visszaér a kiindulóponthoz, akkor kell harmadjára megnyomni az A-gombot, és akkor lesz pontos az ütésünk. Viszont a FpS (Frames per Secundum; másodpercenkénti képmegjelenítés) miatt néhány századmásodperccel később érzékeli, ezáltal a pontos ütés érdekében korábban kell megnyomni az A-gombot. Ebből kifolyólag sokat lehet gyakorolni a játék irányítását a Training mode-ban, sőt érdemes is, de tapasztalataim szerint tökéletesen elsajátítani nem lehet, minden ráérzésre megy. Tudni kell, ha esik az eső, az visszavet a labda erejéből, és a jobb-felső sarokban levő Boo mutatja a szél irányát, a méterben mutatott szám a szél erősségét. A játék grafikája a korának megfelelő, de nem számít kiemelkedőnek. A zene fantasztikus! Ami nem is csoda, hisz a zeneszerző Motoi Sakuraba, aki többek között a Tales of sorozat, és a Golden Sun játékok zenéiért felelős. És mivel rengeteg játéklehetőség van, a zene is nagyon jó, emellett nincs két egyforma játék, köszönhetően a körülményeknek, így akár hosszabb távú játékélményt biztosít. Ha többen játszunk, akkor egy-egy golfmérkőzés elhúzódhat, viszont lehet menteni, melyet később megnyithatunk a főmenüben, ha a Continue-ra megyünk. Ott találjuk még a Clubhouse-t, ahol például megnézhetjük a mentett állásainkat, valamint, hogy melyik játékmódban, miként teljesítettünk a legjobban, ezekről vezet egy részletes statisztikát a játék. Itt van a How to Play opció, ahol részletesen elmagyarázza a játék, hogy melyik játékmódot hogy kell játszani, és itt találjuk az Options menüt, ahol a zenét, és a kameraállást állíthatjuk be, valamint itt törölhetünk minden mentést.

A Mario Golf talán pont az irányítás nem frusztráló nehézsége miatt élvezetes, emellett a zene, és a távolban felcsendülő madárcsicsergések kellemes légkört biztosítanak. A játék nehézsége, és az irányítás összetettsége miatt nem ajánlanám 7 éven aluliaknak, de mindenképp érdemes legalább egy próbát tenni, talán megtetszik annyira, hogy letöltsük 1000 pontért Wii Shop Channelből, vagy használtan beszerezzük Nintendo 64-re.

Grafika: 9/10
Játszhatóság: 6/10
Szavatosság: 10/10
Kihívás: 5/10
Zene/Hang: 10/10
Hangulat: 10/10

+ Rengeteg játékmód
+ Fantasztikus zene
+ Kellemes légkört teremt a játék
+ Kellemes grafika
- Az irányítás nehézkes.

89%

Címkék: teszt Mario Golf
Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://supermario4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr6112713614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása