2012. december 25. 18:09 - supermario4ever

Big Brain Academy

bba_logoMegjelenés
Japán: 2005. június 30.
Amerika: 2006. június 5.
Európa: 2006. július 7.

Wii U Virtual Console megjelenés
Japán: 2015. április 2.
Amerika: 2016. február 11.
Európa: 2015. június 4.

Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Logikai / Puzzle
Játékmód: 1-8 játékos

Wi-Fi: Nincs
Ár: £6.29 / €6.99

Platform:

dslite_2.png

Valószinűleg, ha a Nintendo nem indítja be a casual játék-áradatot, akkor ha nem is nem lenne Nintendo, de jóval szerényebb körülmények között léteznének csak. Agyfejlesztő játékkal ugyan volt már dolgunk (Brain Training), de az más szemszögből vizsgálta az agyi képességeinket, hiszen ott az volt a kérdés, hogy "How old is your brain?" Itt pedig az, hogy "How big is your brain?" Máshonnan közelíti meg a témát, ebben a játékban az agy kapacitását lehet fejleszteni.

Szerencsére a Big Brain Academy komolyan veszi magát, a feladatok egyre nehezednek, és ha nem tudjuk teljesíteni a megadott 60 másodperc alatt az általunk elvárt szintet, akkor bizony, nem maradunk talpon. Ugyanis ez a játék időt számol, és tényleg van egyfajta Maradj Talpon feelingje, gyorsan kell jó választ adni. De itt azért idegesítő, mert olyan szigorúan tartja az 1 percet, hogy ha meg is csináltad az adott feladatot, de ha olyan feladatot csinálsz, hogy például vezesd el a kutyát a csonthoz, akkor azt is beleszámítja az időbe, hogy a kutya elmegy a csonthoz. Ha az idő lejártáig ez nem történik meg, akkor nem fogadja el. Akármi van, ha 0-t üt az idő, lehúzza a rolót, és ez nagyon idegesítő.

A játékban nincsenek rejtett elemek, minden meg van nyitva. Két játékmód van: Practice és Test. A Practice-ben gyakorolhatjuk az öt kategória feladványait, melyek a következők:

  • Think (Gondolkodás, logikai feladatok)
    Heavyweight: Mérlegeken különböző emberek, állatok vannak, az alsó képernyőn azt kell bejelölni, aki a legnehezebb.
    Pathfinder: Állatok mennek felülről lefele, és minden egyes sarokban megfordulnak. Feladatunk, hogy egy útelágazást rajzoljunk meg úgy, hogy a felül levő állat(ok), találkozzanak a lent levővel/levőkkel.
    Boneyard: Kutya van egy négyzetben, a felső kijelzőn láthatjuk, hogy merre fog menni, feladatunk, hogy oda tegyük a csontot, ahova útja végén érkezni fog.
  • Memorize (Memória fejlesztő feladatok)
    Sound Bites: Emberek, állatok, hangszerek szólalnak meg bizonyos sorrendben, ezeket kell a megadott sorrendben visszajátszani.
    Flash Memory: A megjelenő, majd eltűnő számot kell beütni a szamológépbe.
    Memo-random: A felső képernyőn levő képeket kell megjegyezni, és a letakartat kell megérinteni. Érdekesség, hogy nekünk kell megnyomni a "memorized" gombot alul. Persze, ha tovább nézzük, kevesebbet tudunk visszamondani, így rosszabb eredményt érünk el.
  • Analyze (Elemzés)
    Missing Link: Egy alakzat vonalakkal van összekötve, több hiányzik. Nekünk a megadott pontokat kell összekötni.
    Cubegame: Egy térben kockák vannak, meg kell számolni őket. A többi kocka altal rejtettekről se feledkezzünk meg!
    Animal Lines: Egy erdekes feladvany, a felso kepernyon allatokat latunk a megadott sorrendben, azt kell az also kepernyon megjelolni. Ez lehet visszafele is, vagy akar keresztben is.
  • 926846_20060509_screen008Compute (Számolás, matematikai feladatok)
    Coin Parison: Van 2 négyzet (nevezzük pénztárcának), benne pénzérmék. Azt kell kiválasztani, melyen több pénz van (összegileg persze)
    Add Agency: A felső képernyőn egy tárgyból bizonyos mennyiségűt látunk. Feladatunk, hogy az alsó képernyőn levő tárgy "csopotokból" kiválasszuk azt a kettőt, melyből összesen ugyanannyi van, mint a felső tárgyakból.
    Written Math: Betűkkel vannak írva, az alapműveletek, a megoldást számmal kell megadni.
  • Identify (Felismerés, vizuális feladatok)
    Shadow Shift: A felső képernyőn alakzatok árnyékai láthatók, nekünk az alsón kell bejelölni, hogy melyiknek láttuk az árnyékát.
    Get in Shape: Puzzle játék, felül egy alakzatot látunk, alsó képernyőn azok részeit. Ki kell választani az odaillőket. A sorrend nem számít.
    Match Maker: Egy táblazatban különböző tárgyakat látunk, azt kell megtalálni, melynek párja van.

926846_20060509_screen00115 feladvány van összesen, a Practice-ban lehet gyakorolni. Három nehézségi szint van, az Easy, Normal es Hard. Minden egyes gyakorlás alatt 1 perc áll rendelkezünkre, hogy a lehető legtöbbet csináljuk meg a feladatokból. Ha végeztunk, ezt is értékeli, és különböző medálokat kaphatunk. A bronz medált 50 grammtól kapjuk, ezüstöt akkor, ha 150 grammnyi értéket értünk el, aranyat pedig akkor, ha 250 grammnyit. Nem is olyan könnyű. A gyakorlás alatt fokozatosan nehezednek a feladványok, Normal es Hard esetében persze magasabb szinten kezdünk. Az az érdekes, hogy Normal-ban néha könnyebb elérni magasabb értéket, mint Easy-ben, mert bár nehezebb, de kevesebb az elvárás, ugyanannyi megoldott feladatért több pontot kapsz, és a Normal nem sokkal nehezebb.

926846_20060509_screen005A Test-ben lehet felmérni az agy pillanatnyi kapacitását. Mind az öt kategoriából ad 1-1 feladatot, majd a végén összegzi a tudásunkat. Érdemes sokat gyakorolni, hogy elérjuk az agyunk térfogatának megfelelő értéket (1400 g). Többjátékos mód is van, össesen 7 DS csatlakozhat, így nyolc játékos közül az nyer, aki a legtöbb feladványt oldja meg. Kérdések vannak, aki először helyesen válaszol, az 10 grammnyi értéket kap. Az nyer, aki először eléri a 300 grammot.

Szóval egy érdekes játékról van szó, akár nagyon jó lehetne, hiszen a casual játékok mind egyediek. Ezek esetében nem is nagyon szoktak a grafikára figyelni, hiszen ilyen játéknál nem ez a fő. De arra mindig is figyeltek, hogy legalább kedves legyen. Sajnos ez a játék kivétel. Iszonyatosan idétlen a grafika, az alakzatok nagyon hülyén néznek ki. Konkrétan olyan érzésem volt, mintha fogyatékosoknak találták volna ki az egészet, ők ezt biztosan értékelik. Hasonló szinten bugyuta a zene, és a hangok is. Bár maga a játék tényleg komoly, de nem csodálkoznék azon, hogy ez a két elem elvenné a kedvét attól, hogy egyáltalán kipróbálják. Pont ezért szeretem a casual játékokat, mert egyediek, de nagyon csúnyán átlépték annak a határát. Az irányítás egyszerű, az érintés preciz, de pont ezért vigyázzunk, mert én is többször jártam már úgy, hogy véletlenül megnyomtam azt, amit nem akartam, es akkor rossz az egész. A szavatosság, mint minden ilyen játéknál, itt is attól függ, hogy mennyire veszed komolyan. Mert a játék adja magát, egyre nehezedik, a végére már szinte bedurvul. Én hosszútávon úgy képzelem el, hogy egy játék alatt elérünk egy nagyon magas szintet, aztán megunjuk, félretesszük, majd pár hónap múlva megint elővesszük, mert eszünkbe jutott, hogy milyen jó volt játszani vele, visszaestünk egy szintre, felhozzuk, megint eltesszük egy hosszabb időre. A hangulatán nagyon sokat ront a grafika, es a zene, de ha élvezzuk a feladványokat, és azt, hogy fejlődünk, akkor a negatívumokat elfelejthetjük.

Nekem megérte £3.50-ért, és azt mondom, hogy ha találsz valahol max. 2.500 forintért, akkor érdemes beruházni rá, de még így is javaslok egy próbát előtte, mert ha nem tudod befogadni ezt a grafikai es zenei világot, akkor inkább a Brain Training a jó választás.

untitledGrafika: 2/10
Játszhatóság: 9/10
Szavatosság: 8/10
Kihivás: 9/10
Zene / Hang: 4/10
Hangulat: 6/10

+ Egyre nehezedő feladványok
+ Könnyű kezelés
+ Akár inspirálólag is hathat
- Idióta grafika
- Bugyuta zene

68%

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://supermario4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr3512712800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angliaban – 4. nap Karacsony | supermario4ever blog 2012.12.25. 23:48:38

[...] Big Brain Academy [...]
süti beállítások módosítása