2010. augusztus 04. 19:48 - supermario4ever

Tapasztalatok és egy kis etikett

Két hete dolgozok Tescóban pénztárosnak, ahova hívnak, de nekem már ez az idő is elég volt ahhoz, hogy átértékelődjenek bennem dolgok. Mindenekelőtt egy kis tapasztalat-megosztás:

  • Jobb délelőtt járni dolgozni, mint délután, mert akkor legalább este itthon vagyok nyugalomban.
  • Az express üzletek mennyországok a hipermarketekhez képest.
  • A legfontosabb dolog egy együttműködés és a tolerancia egymás iránt.

Az, hogy az express üzletek miért sokkal jobbak a hipermarketeknél, az szerintem kívülálló számára is egyértelmű. Kevesebb dolgozó, mindenki ismer mindenkit, kevesebb pénz forog egy időszaban, így nyugodtabb, oldottabb, lazább a munkaidő. Bár nincs szék, de komolyan mondom, inkább állok 8 órát egyhuzamban egy expressben, minthogy egy hipermarketben legyek, mert egyszerűen ledöbbenek, hogy még a dolgozók is mennyire sietnek és idegesek. Kérdem én: Miért? Akkor nagyobb a valószínűsége, hogy nem lesz hiány, ha idegeskedve, türelmetlenül számol? Mert nem hiszem. Az már csak hagyján, hogy a diákvezető (aki szintén diák) stílusa finoman szólva lekezelő. Szerencséje, hogy nem szeretek veszekedni, ezért inkább ráhagytam, mondjon, amit akar, sajnos el kell viselni. Már 1991-ben feltette Zorán "Az élet dolgai" dalában a nagy kérdést:

Miért van ez így?
Hogy oly magasról néz le a bukott, hülye diák?

Ez már egy ilyen dolog.

Szerencsére ez csak az egyik üzletre volt jellemző, a többi helyen többé-kevésbé (inkább többé) rendben volt minden. És hogy mi a helyzet a vásárlókkal? Hála Istennek a döntő többsége (99%) rendes, elnézi, hogy diák vagyok, és hogy nem mehet minden tökéletesen. Egy pár dolgot azért mindenképp mondanék:

  • Legyünk türelmesek. Több évtizedes tapasztalattal rendelkező pénztáros is hibázhat. A miért kérdésre baromi egyszerű a válasz: Ő is emberből van, nem figyelhet a munkaideje 100%-a alatt 100%-ig a munkájára.
  • A tolerancia is nagyon fontos. Bár ez az elsőből indul ki, de ne tudjátok meg milyen állapotban van a pénztáros 4-5 óra folyamatos munka után, amikor csak akkor van lehetősége egy pár másodpercet lazítani, amikor a vásárló kártyával fizet. Nagyon rossz annyi időt egyhuzamban a pénztár mögött ülni, rendületlen figyelni, hogy mennyi pénzt kap, pontosan adjon vissza, stb. Szellemileg amortizáló munka.

És egy nagyon fontos dolog, ami elsősorban diákokkal történik meg. Senki ne verje át a pénztárost! Én tegnap éltem át ilyet, azt hittem, rosszul leszek. Röviden a történet: Vásárló jön, fizet 2.000 forintossal, rendben van... fél óra múlva visszajön, hogy ő 20.000-essel fizetett... és hogy 18.000 forintot nem kapott vissza. Ilyet velem ne csináljon senki! Nekem a jelenlegi helyzetemben az rengeteg sok pénz. Persze igyekeztem tartani magam, és nyilván nem adtam neki vissza, hanem hívtam a vezetőt, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy jönnek, leszámolják a pénzt, ha valóban több van, megkapja. De kiderült, hogy nem volt semmi, de mire erre fény derült a vevő elviharzott. Gondoltam is, hát megnézem, hogy a vevő mivel fizet, és igyekszek mindig pontosan visszaadni.

Tehát nagyon nehéz pénztárosnak lenni, ezért mindenki legyen velük türelmesebb! A másik oldalról már nem annyira fényes az érme. De mindegy, tényleg boldoggá tesz, hogy ezt diákként tapasztaltam meg. Most már vannak terveim a jövőre nézve. Tanulni, tanulni, tanulni. Soha nem hittem volna, hogy valaha is ilyet fogok mondani. De hát itt az eredmény. És az a legszebb a történetben, hogy még nem késő! Aztán pár év múlva egy jobb élet reményében. ^^

Címkék: Zorán
2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://supermario4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr8812714442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tukeinon 2010.08.04. 21:13:04

Basszus, ezt hogy kepzelte az a vevo. -.- Komolyan azt hiszik, hogy egy diakkal barmit lehet. -.- Orulok, hogy jol dontottel es hivtad a vezetot! Amugy jo tudni, hoyg a kartyaval fizetes konnyebbseg a penztarosnak ^^

supermario4ever 2010.08.04. 21:14:36

Tényleg könnyebbség, mert csak akkor van egy pár másodpercem lazítani.
süti beállítások módosítása