2015. június 04. 15:16 - supermario4ever

Super Mario Advance

supermarioadvance.pngMegjelenés
Japán: 2001. március 21.
Amerika: 2001. június 11.
Európa: 2001. június 22.

Wii U Virtual Console megjelenés
Japán: 2014. július 16.
Amerika: 2014. november 6.
Európa: 2016. március 10.

Fejlesztő: Nintendo
Kiadó: Nintendo
Műfaj: Platform
Játékmód: 1-4 játékos
Ár: £6.29 / €6.99

Platform

virtual_console_logo_wii_u.png

Sokan remake-konzolnak tartják a Game Boy Advance-et, ami nem is csoda, hiszen sok játék újragondolt változata jelent meg erre az egyébként fantasztikus kis gépre. Hogy ezt mennyire nem rejtették véka alá, arra bizonyíték az egyik nyitócím, a Super Mario Advance.

super-mario-advance-6.jpgMert miről is van szó? Super Mario Bros. 2 továbbfejlesztve. De igencsak! Érthető, hogy a rajongók egy része szkeptikusan vesz kezébe egy remake-et, főleg ha teljes áron adják el, hiszen minek venné meg még egyszer a játékot, amikor ott van eredetiben egy régebbi konzolra? Ám itt most másról van szó. A Super Mario Advance-ben olyan szinten van továbbfejlesztve a játék, hogy kis túlzással élve önálló játékként is titulálható. Az alapokat a SNES-es Super Mario All-Stars-ból vették át, ezt korszerűsítették grafikailag és zeneileg, bizonyítván, hogy a Game Boy Advance többet tud technikailag, mint a Super Nintendo. Bizony, többet tud, itt már nincs szükség Super FX chip-re, hogy az alakok valóban megnőjenek ne csak gyors váltakozással. Az alaptörténet ugyanaz, mint eredetileg. Mario álmában meglátott egy lépcsőt, melynek tetején levő ajtó egy titokzatos világba juttatja el hősünket. Kiderült, hogy ez az ajtó valóban létezik, és ha már megtalálta, akkor miért ne legyen itt a második (inkább harmadik, ha a Lost Levels-t is bevesszük kronológiailag) kalandja? A gonosz Wart bezárta a Subcon-okat egy vázába, és alattvalóival uralma alá vette az országot. A békakirály egy valamit nem szeret, a zöldségeket. Meg is van az “ellenszer”.

super-mario-advance-1.jpgAmint elkezdjük a játékot, máris több újdonsággal találkozunk: Pontokat számol a gép! És nem is szerénykedik velük, egy világra könnyen összegyűlhet a 100.000 pont. És már az első pálya elején találkozunk óriási ellenfelekkel. Persze nem kell félni tőlük, csak annyi, hogy kis időbe telik felemelni őket, de ugyanúgy el lehet dobni őket, mint a többi ellenséget. Ugyanis itt nem ráugrással kell megölni őket, annál kicsit tovább kell menni. Rájuk kell ugrani, és fel kell emelni őket, és rádobni egy másik ellenségre. De ugyanígy fel lehet szedni a földről a füveket, melyekből legtöbbször zöldségek jönnek ki. Ezeket ellenségekre rádobva szintén meg lehet ölni őket. Senki nem szereti a zöldséget itt. Mindenki ismeri a varázsitalt, mely egy ajtót nyit meg, ha ledobjuk. Ezekből több van, és a pályák nagyrészében, nem kettő, hanem három szív nyitható meg, így összesen öt lesz a pálya végére. Karaktereink beszólásaiból nincs sok, de azok szellemesek. A főellenségek is megszólalnak, mondják, hogy megbánjuk, hogy kikezdtünk velük. Tény, hogy Birdo hangja a legviccesebb, főleg annak fényében, hogy a japán leírás szerint ő valójában fiú. Amikor végeztünk egy pályával, ugyanúgy van lehetőségünk szerencsejátékot játszani. Legérdekesebb változás, hogy akár az összes addig megszerzett pénzünket beletehetjük a játékba, így természetesen a megnyert életek száma is megtöbbszöröződik. A pályák dizájnja lényegében nem változott, ugyanúgy néz ki mindegyik, mint SNES-en. Egy remake attól jó remake, hogy extrákat tartalmaz, így nincs vége, ha végigjátszottuk az alapjátékot, utána egy Yoshi challenge veszi kezdetét, itt minden egyes pályán két Yoshi tojás van elrejtve, ezeket kell megtalálni. Így lényegében kétszer visszük végig a játékot, ha mindent meg akarunk szerezni.

gfs_50773_2_6.jpgA másik játék a pakkban a Mario Bros., szintén grafikailag felújított változatban. Itt is ugyanaz a történet, amikor Mario és Luigi mint vízvezeték-szerelőként egy csatornát tisztítanak meg az ellenségektől. A talált érméket persze megtarthatják. A pályák mennyisége végtelen, lényegében addig játszhatjuk, amíg meg nem unjuk. És ne feledkezzünk meg a többjátékos mókáról, egyszerre akár négyen is játszhatjuk! Ez volt az első olyan játék, mellyel hirdette a Nintendo, hogy, hogy négy játékos egy kazettán játszhat. Persze nem véletlen van külön multi-card play, azt ugyanis elhallgatták, hogy ha egy kazettán játszunk, akkor csökkentett lehetőségeink vannak. De gyűjtögessük hát a pontokat, hogy minél több pontunk legyen! A játék lényege ugyanis ez, mivel végtelen, és nincs végső cél.

Remélhetőleg sokaknak megtetszett a játék. A grafika lényegében SNES-es színvonalú, feljavított sprite-okkal. A hosszúságára sem lehet panasz, főleg, hogy legalább kétszer kell végigjátszani a főjátékot, hogy megszerezzünk mindent. És akkor ne is beszéljünk a Mario Bros.-ról. A zenét is fejlesztették a SNES változathoz képest, főleg a beszédek miatt nagyon vicces. Ezek mind nagyban emelik a hangulatot, és tesznek róla, hogy egy igazi, a remake nevet méltán öregbítő játékot vegyünk kezünkbe. Ezek után nincs is mit mondani, mint hogy szerezzük hát be az egyik legmókásabb játékot, mely tele van ötletes extrával! Így indítani egy kézikonzolt, nem csoda, hogy 80 milliót adtak el belőle!

gfs_50773_1_1.jpgGrafika: 9/10
Játszhatóság: 10/10
Szavatosság: 9/10
Kihívás: 8/10
Zene és hangok: 10/10
Hangulat: 10/10

+ A Mario játékokra jellemző hangulat
+ Rengeteg sok újdonság, mintha új játék lenne
+ Könnyű, precíz irányítás
+ Végigjátszás után is sok lehetőség van
+ Vicces beszólások

94%

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://supermario4ever.blog.hu/api/trackback/id/tr7112711816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása