2018. január 30. 01:21 - supermario4ever

Egy kis fejlesztés 1.1

Több kritikát is kaptam a narancssárga hátterű blogra, hogy zavaró olvasni alatta a szöveget, meg ahogy írtam, én sem voltam vele teljes mértékig elégedett, az csak egy állomás volt. De mivel többeknek nem tetszett, amit láttak, ezért égetőbbnek láttam, hogy mihamarabb fejlesszem az oldal kinézetét.

Még az első menetben mentettem el a blog sablonját egyedi sablonként, méghozzá azért, mert itt a blog.hu-ban ha egyedi favicont szeretnék használni, azt csak úgy lehet, hogy ha elmentem egyedi sablonként, ami van, kreálok egy képből egy favicont, és azt feltöltöm a képek közé. Hogy miért van itt így, nem tudom, de nem zavar, mert ahhoz, hogy a blog külseje is saját legyen, ahhoz egyébként bele kellett nyúlni a CSS-be. Csak sajnos ehhez nem annyira értek. A HTML-ben még csak-csak elboldogulok, és ennek a témának a HTML kódja is rövid, de amikor megláttam, hogy a CSS kódja 1274 sorból áll... Hát, nagyot néztem. O_O CSS-ből is épp csak annyit tudok, amennyit HTML-ből ki tudok következtetni, de ezzel úgy voltam, hogy inkább segítséget kérek. Méghozzá wakabakashii személyében. Aki szinte minden kérésemet meg tudta valósítani. Mindenek előtt azt gondolom, hogy a szöveg akkor lenne kevésbé zavaró, ha annak lenne átlátszatlansága. Tehát kapott egy fehér, áttetsző hátteret, valamint, hogy a szöveg még olvashatóbb legyen, ezért az sötét lett. A Verdana betűtípus már egyedi igény volt. Egyedül azt nem tudta megvalósítani, hogy két oldalas oldalsávja legyen a blognak. Ezt azért szeretném megcsinálni, mert szeretek minél több egyéb információt kitenni a bloggal kapcsolatosan, és ha két oldalas lenne, akkor nemcsak az lenne, hogy egymás alatt lennének, és az alsókkal már nem foglalkozna senki, hanem áttekinthetőbb lenne. Úgy képzelem el,  hogy bal oldalt lennének a közösségi modulok, valamint a szerzők részleg, egyéb linkek. Jobb oldalt meg az archívum, belépés, akár 5 legolvasottabb postok, legutóbbi kommentek, és ilyenek.

És azt elfelejtettem mondani neki, hogy azt szeretném, ha a blog szélessége automatikus lenne. Tehát, hogy igazodjon az oldasó monitorjának felbontásához. Mondjuk ez lehet problémás, mert ha több képet teszek ki a postba, akkor valakinél egész közel lehetnek egymás alatt a képek, akár a szövegbe is belezavarhat, ugyanakkor meg az, hogy a sablonok általában 1000-1200 pixel szélesek, azok már egy Full HD monitornál eléggé keskenynek tűnnek, és olyan érzésem van, hogy nincs kihasználva a monitor szélessége. Erre egyelőre azt találtam megoldásnak, hogy csináltam 1920×1080-as szélességű hátteret, és a képeket a két szélre teszem. Így azt gondolom, hogy nem lett annyira rossz, a többinek meg utánanézek.

Most egyelőre ennyi. Akinek van véleménye, azt örömmel veszem, meg utánanézek, hogy én is mit tehetek még, hogy jobban nézzen ki a blog.

Szólj hozzá!
2018. január 29. 20:11 - supermario4ever

Hosszú idők után ismét Mario Kart bajnokság

Novemberben, amikor a Nintendo megszűntette a Miiverse szolgáltatását, olyan találgatások láttak napvilágot, hogy a Mario Kart bajnokságok is meg fognak szűnni, merthogy a Miiverse-hez vannak kötve, vagy valami ilyesmi. Ez mint kiderült, nem igaz, ennek ellenére alábbhagytak a Wii U-s Mario Kart 8 online játékok, mert egyre többen vásárolnak Nintendo Switch-et, vele együtt Mario Kart 8 Deluxe-et, úgy mentek át egyre inkább a bajnokságok az új konzolra. A pénteki versenyt már Switchen játsszák, egyedül a Vasárnapi Veteránok maradt meg Wii U-n. Tegnap meghívott Mii Tibi a versenyre, na mondom magamban, úgyis olyan rég vettem részt online bajnokságban, uccu neki! Amekkora lelkesedéssel vetettem bele magam a versenybe, annyira lett tragikus az eredmény.

mario_kart_8_vasarnapi_eredmeny_8.jpgHelytelen lenne arra hivatkozni, hogy biztos azért volt ilyen rossz eredményem, mert rég játszottam. Egyszerűen arról van szó, hogy a kocsi beállítás nem volt olyan, ami számomra ideális:

  • Blue Falcon
  • Slick gumi
  • Super Glider

Tudtam különben, hogy a Slick gumi eléggé szenvedős, és ez meg is látszott abban, hogy nehezebb volt bevenni a kanyart, talán a sebességet sem úgy érte el, ahogy azt megszoktam, de azt biztos, hogy sokszor csúsztam ki a pályáról. Jobb beállításokat legközelebb.

De szerencsére nem is bosszankodtam az eredményem. A nagyobb oka a rossz eredménynek az, hogy nem is vettem komolyan a dolgot. Az első órában ugyanis csak GamePad-ről játszottam, TV-n Puzsér Róbert Sznobjektív műsora ment a Hír TV-n, és olykor nagyot nevettem a beszólásain. Ilyenkor eléggé nehéz volt a játékra összpontosítani. Aztán, amikor vége lett, zenét raktam be magamnak, méghozzá az LGT-től "A Locomotiv GT összes kislemeze" című albumot, akkor meg kísérleteztem kiénekelni a magas hangokat az adott dalban. Az esetek 90%-ában sikert arattam (aki jobban figyeli az LGT dalokat, az hallhatja, hogy a tagoknak nagy hangterjedelmük van), és ennek úgy örültem, hogy teljesen elvonta a játékkal kapcsolatos teljesítményemről a figyelmet.

Úgyhogy most ez nem volt olyan nagy szám a részemről, de jó volt újra játszani a többiekkel. Amúgy az eredmény annak fényében is tragikus, hogy voltak emberek, akiket többször ledobott a szerver, és nehézkes volt visszatérniük. Velük szemben én meg végig jelen voltam a játékban.

Címkék: LGT Mario Kart 8
Szólj hozzá!
2018. január 28. 18:21 - supermario4ever

Kis fejlesztés

Csináltam egy bannert és háttérképet a blognak. Bagszi tette szóvá, amikor ránézett a blogra, hogy mennyire sötét. Teljesen igaza volt. A színnel én sem voltam megbarátkozva, de azért hagytam meg ezt a sablont, mert kevés a választható sablon a blog.hu-n belül, de ebben láttam a legtöbb lehetőséget, ezért ezt választottam. Csak aztán az utólagos szerkesztéssel nem foglalkoztam különösebben. Egészen tegnapig. Úgy voltam vele, hogy előveszem azt a nagyon kicsi grafikus tudásomat, és kreálok egy háttérképet és bannert a blognak.

Azért ebből is látható, hogy nem foglalkoztam soha különösebben képszerkesztéssel. Itt semmi másról nincs szó, minthogy átlátszó hátterű képeket tettem úgy a szélére, hogy azért a szövegbe ne zavarjanak bele. Ezek kerültek narancssárga alapra. Ugyanígy a bannernél. A banner volt az, aminél sokáig vacilláltam, mert a Mario Kart 8 Deluxe már régóta megihletett, de nem tudtam, hogy valósítsam meg. Aztán, hogy a Super Mario Odyssey háttere piros (egyáltalán, hogy a Nintendo Switch főszíne a piros), ezzel már végre tudtam valamit kezdeni. Egyelőre ennyit tudok, de az igazat megvallva, nem nagyon hiszem, hogy többet akarok tudni. Egyszer azért belemélyedtem a képszerkesztésbe, de azzal a lendülettel abba is hagytam, mert azt láttam, hogy egy-egy részlettel túl sokat kell vesződni, és azt éreztem, hogy a befektetett munka nagyon nincs arányban az eredménnyel, úgyhogy feladtam.

Most első körben elégedett vagyok ezzel, aztán, ha lesz valami ötletem, akkor majd kérek segítséget.

Szólj hozzá!
2018. január 07. 18:46 - supermario4ever

Újabb Mario Kartos eredmények

De most régebbi Mario Kartokban tettem próbára magam. Méghozzá a Mario Kart Wii-ben és a Mario Kart DS-ben. Mind a két eredményt 150cc-n, nehéz gépi ellenfelek ellen értem el. Ezekben valamivel jobb eredmények születtek.

img_20180102_162047.jpgAzért látszik, hogy rengeteget játszottam a Mario Kart Wii-vel, amikor megjelent. Akkor még másabb is volt a társaság, másrészt meg MSN-en verbuválódott össze a csapat, és teljesen spontán szerveztük meg a versenyeket online. Nem is feltétlen versenyek voltak, hanem online meccsekbe csatlakoztunk be, és ott játszottunk együtt kötetlenül. Persze itt is voltak, akik lényegesebben jobbak voltak, mint én, de rendkívül módon élveztem a versenyeket, és nagyon sok órát játszottunk együtt. Ennek utóhatása ez az eredmény. Nem is emlékszem, hogy valami komoly gikszer történt volna a játékok során. Egy párszor voltam második. Azt hiszem, kétszer voltam negyedik, ez volt a legrosszabb eredményem. De jó játék volt, nem untam a 32 menetes versenyt. Azért is tartom jónak az eredményt, mert tárgyakkal mentem. Majd megyek egy tárgyak nélküli versenyt is, kíváncsi vagyok, hogy lesz-e jobb eredmény.

És a Mario Kart DS:

26173618_2028318157448889_2659276679084917079_o.jpgItt azért van "csak" 300 pont, mert itt egy verseny alatt 10 pontot lehet szerezni, tehát a maximálisan megszerezhető pontszám 320. Ha arányosítjuk a 480-hoz, akkor 450 pontot sikerült elérni, ami nagyon jó eredménynek számít. Elégedett vagyok ezzel az eredménnyel. Ehhez nincs igazán mit hozzáfűznöm, itt nem lehet beállítani, hogy tárgyak nélkül játszunk. De így is menő lett.

Szólj hozzá!
2018. január 03. 19:51 - supermario4ever

Problémás grafika a Super Nintendo Classic Mini konzolon

super_nintendo_classic_mini.jpgAz utóbbi időkben olvastam néhány véleményt, kritikát a Super Nintendo Classic Mini konzollal kapcsolatban. Mindenki szereti, de a grafikát komoly kritika éri, pontosabban, ahogy megjelenik HD TV-n a kép. Főleg a Donkey Kong Country kapcsán mondják, hogy alig ismerik fel a grafikai elemeket. Egy ilyen véleménynél megkérdeztem az íróját, hogy mekkora felbontású TV-n játszott vele. Mondja, 55"-os (139 cm). Az extrém nagy a konzolnak.

Tudni kell ugyanis, hogy a játékok felbontásán nem változtattak, az eredeti változathoz képest. Csak a menü lett 720p-s, maguk a játékok maradtak kb. 256×224 pixel méretűek, ez nagytévén tényleg csúnyának tűnik. Nekem itt Pesten 19"-os kis TV van, és szépek rajta a SNES játékok. Össze van sűrítve, és pont a Donkey Kong Country van speciális helyzetben, ugyanis pre-renderelt 3D grafikát alkalmaztak, ami 1994 végén még nagy dolognak számított. Arról van szó, hogy a PlayStation megjelenésére reagáltak a Nintendónál ezzel a játékkal. Azt akarták bebizonyítani, hogy 16-bites konzolra is lehet olyan játékot fejleszteni, mint amit PlayStationre. Ez azt hiszem, hogy sikerült is. Csak mivel 16-bites konzolra fejlesztették azt, amit 32-bitesre szokás, ezért csak kisebb, normál méretű TV-n mutat szépen a játék, nagyképernyős TV-n tényleg szétesnek a karakterek.

Tehát kisebb TV-n érdemes játszani a Super Nintendo játékokat. Amit én inkább problémásnak tartok az az, hogy csak HDMI csatlakozást tettek lehetővé. Már a NES Classic Mini-nél is kerestem a lehetőséget, hogyan konvertálhatnám át SCART csatlakozóssá a bemenetet. Lehetséges, csak ha jól emlékszem, egy ilyen vezeték eléggé drága. Pedig jó lenne, mert én is azt gondolom, hogy az szép és jó, hogy a menü 720p-s, de mivel a játékok felbontása maradt a régi (nem is nagyon változhat), ezért teljesen feleslegesen foglal el egy HDMI bemenetet. Úgyhogy ebből a szempontból teljes joggal árulják a hamis NES Classic Mini-ket SCART csatlakozóval, mert az bőven elég hozzá. Ráadásul régi, képcsöves TV-khez is lehetne kötni, ami szintén jó pont lenne. Mondjuk, hogy mennyivel szebb egy Super Nintendo játék kivitelezése HDMI kábellel, azt ugyan nem tudom. Egy SNES játék ugye meghatározott színmennyiségből áll, amit egy SCART kábel is bőven ki tud hozni, amit ezen egy HDMI kábel segíthet, hogy szebben, élénkebben jeleníti meg a színeket, de ez függ a TV-től is.

És ha már megemlítettem a képcsöves TV-ket. A '90-es években hasonlóképpen érzékelhető volt, hogy nem mindegy, mekkora átmérőjű TV-hez kötjük a konzolt. Ilyen különbségek nem voltak, mint most, de az szemmel látható volt, hogy ha kisebb TV-hez kötjük a Nintendo gépet, akkor szebb a kép. Ennek egyszerű az oka. Régen mindegyik TV-nek fix felbontása volt, tehát a kisebb TV-k pixelsűrűsége nagyobb volt, ami szebb képet eredményezett. Méghozzá azért, mert kisebb pixelekbe sűrűsődtek a képpontok, ahogy a színek is, így erősebb színekkel és kisebb pixelekkel szebb a kép. Emlékszem 37 cm átmérőjű kis TV-n nagyon szép volt a kép. De ott a másik oldal, hogy négy játékos osztott képernyőt nehéz kivenni. Személy szerint az 51 cm képátmérőjű TV-ket tartom ideálisnak, ha képcsöves TV-ről van szó.

De ami a Super Nintendo Classic Mini-t illeti, a konklúzió az, hogy nem a gép tehet arról, hogy nagy TV-n csúnya a játék. Érdemes kisebb TV-re kötni, azt már nagyobb hiányosságnak gondolom, hogy nincs SCART csatlakozás. Ezt leszámítva bőven megéri venni. Keressétek, keressétek, és járjatok szerencsével, igyekezzetek a lehető legolcsóbban megvenni.

Szólj hozzá!
2018. január 02. 14:11 - supermario4ever

Mario Kart 8 eredmények

Egyedül töltöttem a szilvesztert, de nem éreztem magam magányosnak. Eltelt az idő. Gyakoroltam Mario Kart 8-ban, hogy felmérjem épp hogy állok. Két versenyt mentem. Mind a kettőben 32 futam volt, 150cc, nehéz gépi ellenfelekkel. A különbség ott volt, hogy először tárgyakkal mentem, majd tárgyak nélkül. Érdekes eredmény született.

26170597_2026910900922948_3275130879541390784_o.jpgAmikor tárgyakkal versenyeztem, azt épp, hogy megnyertem. Nem volt kifejezetten elvárás magammal szemben, csak játék közben ahogy számolgattam magamban, hogy 480 pont a maximum, és nem állok rosszul, na gondoltam, ha meglesz 380 pont a végére, tehát 100 pont lenne a veszteség, akkor elégedett leszek. Ez épp hogy elmaradt. Többször voltam hatodik a játék során, ez volt a legrosszabb eredményem, de voltam első is többször egymás után. Van úgy, hogy kicsit kienged a figyelmem, és pont akkor megyek neki egy banánhéjnak, vagy csap el egy zöld teknőspáncél. És hogy mennyire a véletlenen múlik a verseny, az azért megnyilvánul abban is, hogy eléggé szorosak voltak a végeredmények. Az 1-4. helyezettek között, majd egy nagy szakadék, és a második nagy csoport 5-12. helyezettek közötti pontszámok. Ez is mutatja, hogy ha tárgyakkal játszunk, akkor azért szerepet játszik a szerencse, és akár egy utolsó helyezett is lehet egy-egy verseny erejéig akár a középmezőnyben is, ha az előtte levők valóságos detonáció áldozataivá válnak. Hasonlóképp kerültem én is a középmezőnybe.

Ha tárgyak nélkül játszunk, némileg másképp fest az eredmény.

26170561_2027304157550289_5418473876515632473_o.jpgA nagy szakadék itt is megvan a 4. és az 5. helyezett között, de nagyobb a szóródás a pontszámok között. Ez azt mutatja, hogy ha kisebb szerepet kap a szerencse, akkor nem nagyon van elmozdulás helyezésekben.

Nekem is magasabb lett a pontszámom. Ebből azt a következtetést vonom le, hogy van tudásom a játékhoz, megy is, csak tárgyakkal nem tudok manőverezni. Egyébként élveztem a játékot tárgyak nélkül is, nem éreztem, hogy unalomba fullad. Sőt, olyan érzésem volt, hogy valódi, komoly versenyt megyek Mario Kartos közegben, és nagyobb súlyt kap a tudás. Úgyhogy nekem nincs bajom a tárgyak nélküli játékkal.

És hogy milyen volt a kocsim?

  • Buggybud
  • Roller
  • Super Glider

Február 10-én lesz egy Mario Kart verseny, melyet a Facebookos Mario Kart Hungary csoport szervezett meg a Game Park támogatásával, a cseh forgalmazó meg meglepő módon igent mondott a versenyre. Érdemes jönni, mert a nyeremények sem akármilyenek. A plakát:

mk8_gp.jpgA részletes szabályzat a Game Park weboldalán olvasható. Nevezettek minél többen.

Az teljesen nyilvánvaló számomra, hogy ezzel a 411 pontos eredménnyel semmi esélyem nincs. Ugyanis akik nagyon keményen játszanak, azok szinte biztos, hogy hasonló körülmények között összehozzák a maximális, 480 pontot. Sőt, mivel tárgyakkal fogunk versenyezni, inkább a 374 pontos eredményemmel számoljunk, csak rosszabb a helyzet. Ennek ellenére neveztem, egyrészt játszok egy jót, másrészt meg ha sokkal többen leszünk, jobban látszik majd, hogy országos viszonylatban hogy állok. Arra számítok, hogy fognak gyengébbek is nevezni, így nagyjából a középmezőnyben lehetek. Ha a játék nehézségét nézzük, akkor alapvetően elégedett vagyok a jelenlegi tudásommal, és azt gondolom, hogy magamhoz képest jó ez az eredmény, de bőven tudok még fejlődni. Arra már biztosan nincs idő, hogy egy hónap alatt a legjobbak közé kerüljek, de folyamatos gyakorlással javíthatok még. Nekem az is dicsőség, ha jobb helyen fogok végezni. Nem titkolom, hogy rettenetesen örülnék, ha az enyém lenne az első díj, mert nagyon fáj a szívem a Super Nintendós kiadású New Nintendo 3DS XL miatt, de a realitás az, hogy dolgozni fogok érte. A versenyre meg gyertek minél többen.

Címkék: Mario Kart 8
Szólj hozzá!