2018. december 16. 19:27 - supermario4ever

Ready Player One Blu-ray

img_20181005_145933.jpgMég régebben lehetőségem volt megvenni a Ready Player One-t Blu-ray-en, de csak pár napja néztem meg. Mindenképp megéri a jobb képminőség okán. Hangban változást azért nem tapasztalok, mert nincs komoly hangrendszerem, a TV-m meg eléggé gyenge e téren. Ennek fejlesztése a jövő zenéje, inkább a távolabbi jövőé. Egyébként sajnálom, hogy nem terjedt el annyira a Blu-ray, mert igazából nagyon jó dolog, hogy lemezen lehet jó minőségben filmet nézni. Bár a 4K-s Blu-ray meghosszabbíthatná a Blu-ray életidejét, de ez is csak átmeneti megoldás, mert jönnek a még nagyobb felbontású TV-k, és nem lehet a végtelenségig lépést tartani a képfelbontás növelésével. Az meg egyre gyorsabb ütemben fejlődik. Mindegy, ebbe annyira nem merültem bele, én szeretem a Blu-ray-t, és ha alacsonyabb ára lenne, komplett gyűjteményem lenne belőle.

Csak mivel nem annyira elterjedt, ezért nem gyártanak belőle annyit, mint a DVD-ből. Nemrég kíváncsiságból megnéztem, hogy mennyire van még ebből a Blu-rayből, konkrétan elfogyott. Olyannyira, hogy a kiadó weboldalán sem lehet megrendelni. Mondjuk ez még nem jelenti azt, hogy akkor végleg sehol nem kapható, mert attól még boltokban lehet, de olyan üzletekben érdemes keresni, melynek kisebb forgalma van.

Szólj hozzá!
2018. december 15. 17:46 - supermario4ever

Eredeti kiadású Donkey Kong

hni_0082.JPGNa, mire nem jó, hogy elkezdtem fejleszteni a Hungarian Super Mario Fan Club-ot. Elkezdtem írni a régi Donkey Kong játékról az alap információkat, és láttam, hogy Nintendo 3DS-en letölthető a Donkey Kong-nak egy Original Edition változata. Eleddig nem tudtam erről. Aztán, ahogy olvastam róla, rémlett is, mintha a piros Wii-ben (25. évfordulós kiadásban) is ez lenne elérhető. Ezen márpedig mind a négy pálya játszható, a NES verzióból kihagyott 50m is, ami a második pálya. Ránéztem, Nintendo eShop-on, és tényleg. Mind a két változat letölthető, a sima Donkey Kong és az Original Edition is külön-külön. Mind a kettő £4.49-ért. Hát akkor megvettem magamnak az Original Edition-t. És tényleg játszható rajta a második pálya, ezt most látom életemben először. Érdekes ez a mozgóplatform, de amúgy könnyen végig lehet menni rajta, mert van egy trükkje, hogyan lehet úgy gyorsan végigmenni, hogy a két tárgyat is felvesszük. Vélhetőleg a könnyűsége miatt vették ki a NES verzióból, ha a játékkártya memóriájában nem fért bele. De nem olvastam részletesen utána annak, hogy miért nem került bele az 50m pálya a NES játékba. És az az érdekes, hogy ez az Original Edition csak Európában tölthető le Nintendo 3DS-re, sehol máshol nem. És más konzolra sem. Van olyan, hogy európainak lenni kiváltság. Ez az az eset, és kifejezetten örülök, hogy játszható lett Nintendón is a teljes játék.

Bár, hogy azt olvastam, hogy a második pályát feljavították a NES szintjére, az azt jelenti, hogy effektíve nem is tervezték kiadni négy pályával NES-re. A feljavítást pedig akár szó szerint lehet venni, mert néztem képeket az Atari, ZX Spectrum, Commodore 64, Amiga változatból, stb. és számomra eszméletlenül ronda. Mondjuk ez jó eséllyel a számítógépek GPU-jának függvénye, annak sajátossága a grafikai megjelenítés. De nekem nagyon nem tetszik. De ezt a NES-es verziót Nintendo 3DS-re ajánlom mindenkinek.

Címkék: Donkey Kong
Szólj hozzá!
2018. december 15. 01:07 - supermario4ever

Váratlan népszerűség

Miután lezártam a Gombakirályság oldalt, letettem arról, hogy weboldalt fejlesszek. Egyedül, segítség nélkül ugyanis rettenetesen nehéz. Benne van az is, hogy csapatban inspiráljuk egymást, de az is, hogy ezáltal nagyobb lendülettel fejlődik az oldal, és ha azt látom, hogy folyamatosan frissül, akkor érzem, hogy van értelme fejleszteni. De ha egyedül csinálom, akkor azt látom, hogy dolgozok, dolgozok rajta, még mennyi mindent lehetne kiírni, és alig haladok vele. Ez pedig igencsak elveszi a motivációt, főleg egy oldal tartalmi fejlesztésénél, aminél napi szinten lehetne 20-25 hírt írni. Ilyen volt a Nintendolgok is, amit szép kis csapat fejlesztett. Csak aztán egyedül maradtam. Egyrészt mert a többiek hamarabb elvesztették a motivációt, mint én, másrészt meg, ahogy befejezték a tanulmányaikat, úgy kezdtek el dolgozni, ahogy lehetőségük adódott rá, így meg idejük sem volt arra, hogy fejlesszék az oldalt. Így egyedül maradtam. A Nintendolgok továbbra is él, de sajnos egyedül azért lehetetlenség fejleszteni, mert a Nintendo háza tájáról napi szinten lehetne híreket, cikkeket írni tömkelegével, amihez egy ember nagyon kevés. Legfejlebb úgy lehetne megoldani, hogy ha ez egy főállású munka lenne, amit megfizetnének. Mert nem lenne időm mellette most tanulni, később dolgozni. Ilyen nagykaliberű weboldalt egyedül nem szokás fejleszteni.

Ellenben a Nintendón belül a Super Marióval más a helyzet. De a Gombakirályság fejlesztését is több okból állítottam le. Egyrészt mert blogban könnyebben fejezem ki magam, mert akármennyire is rajongói oldal, amiben semmi hivatalos dolog, meg kötöttség nincs, de ha azt akarom, hogy mint rajongói oldalt is komolyan vegyék, kell az írásnak is legyen egy "arculata" vagy stilisztikája. Ettől a fajta kötöttségtől szabadulok meg, ha blogban fejezem ki magam, mert ez teljesen személyes. Itt úgy fejezem ki magam, ahogy szabadon, oldottan jól esik, és akinek tetszik, az olvas folyamatosan. Másrészt azért álltam le a fejlesztéssel, mert nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Nemcsak tartalmilag gondoltam nagyon komolyan a rajongói oldalt, hanem külsőségekben is. De rájöttem arra, hogy Wordpress-ben kivitelezhetetlen az ötletem, másrészt meg mert nem volt segítségem, így maradt az alapsablon. Ugyanis egy olyan Mariós oldalt akartam létrehozni, ahol nemcsak hogy a lehető legrészletesebb információk olvashatók a Mario játékokról, hanem a weboldal dizájnja is azáltal változik, amelyik Mario játékról olvas az érdeklődő. Erre a Nintendo hivatalos weboldal különböző minisite-jai ihlettek, melyeket különböző játékokról készítettek. Grafikában, betűtípusban teljesen visszaadja az adott játék stílusát, ezáltal rendkívül hangulatosak voltak. Na ilyet akartam magyarul is létrehozni, csak egybe az egészet. Többeknek megírtam az ötletet, de nem igazán bíztattak, hogy ez kivitelezhető. Ezt csak úgy lehetne megcsinálni, ha kitanulom a HTML-t, CSS-t, netán még a MySQL-t, esetleg egy kis programozást, és teljes mértékig üres alapokon (például Notepad++-on) megírnám az oldalt. De ez még mindig nem minden, ugyanis képeket is kellene szerkeszteni az oldalhoz, és képszerkesztési képességeim sajnos nagyon gyengék. Tehát ebben a formában egyedül biztos, hogy nem tudom megcsinálni. Nemcsak a tudás hiánya miatt, hanem mert ez így effektíve sok.

Ezekért tettem le a weboldal fejlesztésről. De néha felmentem a Hungarian Super Mario Fan Club-ra, és többször meglepett, hogy annak ellenére, hogy már régen elköltöztem onnan, mégis látogatott az oldal. Törölni semmiképp nem akartam, mert azért volt benne annyi munkám, hogy megőrizzem, ha nem is az utókornak, de magamnak. Aztán néhány napja, hogy azt látom, hogy a látogatottság olyan, mint az első időkben, na az már volt rám akkora inspiráló erővel, hogy vágjunk bele ismét. Persze sokat engedve a grafikai tervekből gyakorlatilag megcsinálhatom ismét az oldalt. A Gombakirályság tartalmi részének nagyja megvan, mert a Wayback Machine weboldalnak köszönhetően vissza tudom hozni őket, a többi meg aztán jön. De még így is rettenetesen lassú és időigényes munka, ugyanis minden egyes Mario játékról mindent megírni, ami tudható, az azért kemény lesz. A terv ugyanaz, mint annak idején volt. Ismertetők, alapok, irányítás, karakterek, pályák, érdekességek, titkok, tippek, trükkök, teszt, végigjátszás és cheat kódok, ha vannak. Márpedig azok szoktak lenni.

Aztán, hogy meddig tart a lelkesedés? Nem tudom. És ha majd befejezem a tanulmányokat, dolgozni fogok, akkor is lesz-e időm, energiám, motivációm. Ha igen, mindenképp csinálni fogom. Több helyen is olvastam, akik régen szerkesztettek weboldalt, amit látogattam annak idején, de ma már nem, hogy azért lépett ki a csapatból, mert "belépett a nagybetűs életbe". Ezt láttam is magam körül. De igazából én ezt érvénytelen mondásnak tartom, mert az tény, hogy ilyen weboldal vagy akár ez a blog nem hoz anyagi hasznot, nem jövedelmez, de pont ezáltal olyan lesz ez, mint egy önkéntes munka. Vagy egy olyan tevékenység, amit szabadidőnkben önerőből, lelkesedésből végzünk, és ez tetszhet másoknak. A motiváció a fő kérdés szerintem. Az idő az másodlagos, mert munka mellett is lehet csinálni szabadidőben. Csak érdemes segítséget kérni, mert az biztos, hogy annyi idő nem lesz rá, mint előtte, ezt aláírom. De segítséggel fenntartható a régi lendület. Ennek fényében fejlesztem az oldalt. Ha megmarad a lelkesedés, és lesznek emberek, akiktől tudok segítséget kérni, ha szükség lesz rá, jó eséllyel sokáig fog élni az oldal.

Címkék: Super Mario
Szólj hozzá!
2018. december 13. 22:16 - supermario4ever

Super Smash Bros. Ultimate verseny

A múlt pénteki Super Smash Bros. Ultimate megjelenése alkalmából versenyt szervezett a MAVIK (Magyar Virtuális Küzdőcsport Egyesület) az InGame-ben 8-án, szombaton. Elmentem rá, és jelentkeztem is. Körülbelül 25-30 fő jelentkezett, volt néhány ismerős is, bagszi, Krisi, Krisse (majdnem névrokonok, pedig nem is ismerik egymást), Nari meg... Több se jut eszembe. Elnézést. ^^' De mindegy is, térjünk a versenyre.

Időben odaértem, jelentkeztem. Mondjuk nehéz is volt elkésni, mert fél órával kitolták a kezdést. Ha jól emlékszem azért, mert két Nintendo Switch-en lehetett Smashelni, és az egyiken nem volt megnyitva minden karakter, és ezzel bűvészkedtek. De szinte szó szerint, ugyanis azt csinálták, hogy váltogatták a nyelveket, mert ezáltal hamarabb nyíltak meg a karakterek. Az a lényege, hogy van a játékban egy időzár, melynek köszönhetően 10 perc aktív játék után nyílik meg egy új karakter. De rájöttek arra, hogy ha újraindítjuk a játékot vagy nyelvet váltunk, akkor nincs ez az időzár, és sokkal gyorsabban meg lehet nyitni az új karaktereket. A MAVIK-osok is azt csinálták, hogy váltogatták a nyelveket angol és japán között, így tudtak gyorsan karaktereket szerezni. Úgy tudom, hogy ezt azóta kijavította a Nintendo, így ez a lehetőség már nem él. Emlékeim szerint a verseny indításáig nem sikerült mindenkit megnyitni, de elkezdték, mert a 16.30-as kezdést nem akarták már tovább tolni. Egyenes kieséses meccs volt, kettőt kellett megnyerni.

Az első fordulóban voltam, amiből ki is estem. Először Young Linkkel majd Toon Linkkel voltam. Ellenfelem igencsak erős volt... Olyannyira, hogy konkrétan az egész versenyt ő nyerte meg... Vajon mennyi esélyem volt? Azért itt-ott volt egy-két jó megmozdulásom, de alapvetően neki állt a zászló. Ennek ellenére igyekeztem úgy versenyezni, hogy egy pillanatra se higgyem el, hogy megnyerhetem, de az utolsó pillanatig harcoltam. Elhinni azért nem érdemes, mert teljesen izgalomba esek attól, hogy megnyerhetem, ami egyrészt eltereli a figyelmet, másrészt meg óriási csalódás lesz, ha nem én nyerem meg. Így meg tisztában voltam az erőviszonyokkal, de harcoltam úgy, ahogy tőlem tellett, és végül nyugalommal vettem tudomásul, hogy nem sikerült. Jó meccs volt egyébként.

És hogy tetszett a játék? Háát... Én szkeptikusabb vagyok, mert nem olyan jellegű újítást kapunk, mint akárcsak a Super Mario Galaxy és a Super Mario Galaxy 2 között. Ugyanakkor meg az is elgondolkodtat, hogy egy Mario játékot ezernyi módon lehet fejleszteni, nincs annyira fix koncepciója, mint a Super Smash Bros. szériának. De mégis olyan érzésem van, mintha egy felturbózott Super Smash Bros. for Wii U-val játszottam volna. Nincsenek benne olyan jellegű újítások, mint például a Super Smash Bros. Brawl-ban, ahol jelen volt a Subspace Emissary, vele több 10 órás egyjátékos mókával, ami maga volt a megváltás annak idején. Soha nem felejtem el, mennyire imádtam. A Switch-es Smash Bros.-ban inkább a grafikát és az effekteket fejlesztették nagyon. Hihetetlenül szép lett, a karakterek is sokkal élethűbben, valóságosabbnak néznek ki. Konkrétan olyan érzésem volt, hogyha megjelennének a mi világunkban, pontosan így néznének ki. Ami szembetűnő még, hogy az animációkat fejlesztették. Sokkal dinamikusabb lett, erősebbnek mutatják a támadásokat, és azt is, ahogy a karakter kirepül. Többször meg is voltam tévesztve, mert az ellenfelem akkora lendülettel repült, hogy a Wii U-s Smash Bros.-ban azzal konkrétan kirepült volna a pályáról, itt meg döbbenten látom, hogy visszatér. És olyan érzésem volt, mintha a Nintendo is tudná, hogy tartalmilag már nemigen lehet hova fejleszteni a játékot. Most már látom, hogy nem véletlen, hogy a bemutató videókat, előzeteseket is arra hegyezték ki, hogy mindenki visszatér, és minden egyes pálya elérhető lesz. Mert ők is tudják, hogy majdnem elérték már a csúcsot, ezt már csak azzal lehet megfejelni, hogy minden és mindenki egy az egyben jelen van. Nem is tudom, hogy ha lesz következő Smash Bros. majd a jövőben, azt mivel lehetne még tartalmilag fejleszteni. És ez a dinamikus mozgás és animációval is mintha a párbajokat akarnák még hatásosabbá tenni. Tehát én ezért nem vagyok annyira elragadtatva az új Smash Bros.-tól. De ezt annak fényében mondom, amit láttam, elképzelhető, hogy ha lehetőséget kapok arra, hogy jobban átnézzem a lehetőségeket a játékban, akkor megváltozna a véleményem.

A versenyem után nagyon nem történt semmi. Figyeltem a többieket, igyekeztem trükköket ellesni, amit hasznosíthatok a játékomban is. Bagszi kapott V-ADi-tól egy olyan Piranha Plant plüsst, amit kézre lehet húzni, és a fejét mozgatva lehet imitálni a beszédet, mint a bábfilmekben. Ezzel szórakoztatott minket. Mutatott is egy videót ezekről a virágplüssökről, ugyanis csináltak egy olyan felvételt, ahol a Queen-től a Bohemian Rhapsody-t éneklik ezek a virágok.

Aktuális is most a film miatt, de a videó természetesen ettől függetlenül eszméletlen jó lett. Amúgy aki videojátékos, és volt már Angliában, az felfedezheti, hogy a GAME-ben készült ez a felvétel, ott vannak ilyen díszletek. Szóval ezzel a virággal nevettetett minket.

A verseny végeztével átadták a díjakat. Külön gratula Krisinek a 2. helyért. Mint mindig, most is a legjobb formáját hozta. A díjátadó után mentünk. Bagszival, Krisse-vel, és még ketten bementünk a Burger Kingbe enni egyet, aztán mentünk haza.

Vasárnap elvileg Splatoon 2 verseny lett volna, de mivel csak egy csapat nevezett, ezért az elmaradt. Eléggé későn volt meghirdetve, és nagyon nem is tudtak róla az emberek... én sem. Konkrétan csak a Smash Bros. bajnokságon értesültem arról, hogy ilyen verseny is lesz. Mivel ez elmaradt, de hogy mégis legyen valami, ezért bagszi Nintendo találkozót hirdetett meg. Csak én és bagszi jöttünk el oda. Illetve csak azért voltak még emberek, mert bagszi lehetőséget adott arra, hogy a Pokémon GO és a Pokémon: Let's Go Pikachu and Let's Go Eevee játékok között lehet Pokémonokat cserélni. Erre jöttek el néhányan, és a mobiljukba kaptak Pokémonokat, amit bagszi osztogatott. Amikor üresjárat volt, akkor Smash Bros.-oztunk Switchen, segítettem neki megszerezni karaktereket. Annál az asztalnál voltunk, amely fölött az árlista van (a bejárati ajtóval szembeni), és az hatalmas robajjal leesett, amíg ott voltunk. Figyeltem én azt, hogy ferdén áll ott, és gondoltam is, hogy nem látványossági elemként, mert akkor az írás rajta is ferde lett volna (tehát ferdén egyenes), de nem foglalkoztam vele. Mivel egyikünk sem ült közvetlen alatta, ezért az ijedtségen kívül senkinek nem esett semmi baja, a táblát meg eltették. Nagyjából 17.40-is maradtunk, aztán mentünk haza.

Még sok ilyen közösségi eseményt.

Szólj hozzá!
2018. december 13. 17:35 - supermario4ever

Újabb rekordok a Zen Pinball 3D-ben

Továbbra is sokat játszok a Zen Pinball 3D-vel. Olyannyira, hogy sikerült elérni, hogy mind a négy táblán legalább 5 milliós rekord van a 10-es listában, és mindegyik táblán sikerült legalább 10 milliót elérni. Így állok most jelenleg.

  • Excalibur: 12.732.000 pont
  • Eldorado: 12.862.001 pont
  • Shaman: 14.557.620 pont
  • Earth Defense!: 10.964.381 pont

Az volt a meglepő, amikor különböző milliós értékű küldetéseket tudtam megcsinálni. Az Excaliburban ismert a fő reflexteszt, ahol ha háromszor kiütjük a lovagot, 5 millió pontot kapunk. Az Eldoradóban meg igazából nem is tudom, hogy mi történt, olyan gyorsan sikerült teljesíteni, de valami nagyon titkos helyre sikerült eljutni, és azért kaptam 10 millió pontot. Nagyot néztem, amikor megláttam. A Shamanban nem emlékszem már, hogy mi volt, ami nagyobb tétel volt, de azt tudom, hogy az ősi táncok kombinációjáért lehet sok pontot gyűjteni. Az Earth Defense!-ben meg fokozatosan összegyűlt.

Nagyon jó játék, csak ajánlani tudom.

Címkék: Zen Pinball 3D
Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása