2018. július 21. 21:27 - supermario4ever

Félig tökéletes Super Mario 3D Land

Na nem lassúsági rekordot szeretnék felállítani, de csak mostanra lett meg a Super Mario 3D Land alap 8 világa tökéletesre. Tehát, hogy mindenhol megvan a három csillagérme. Pedig a játék 2011. decembere óta van meg, és csak mostanra lett így végigjátszva. 

Írtam már többször arról, hogy annak ellenére, hogy népszerű a közkedvelt játék, nekem sok bosszús pillanatot okozott annak idején. Többek között Mario "tenyérbemászóan" idegesítő vidám hangja borzalmas számomra. A másik meg rettenetesen bosszantott, hogy másoknak sokszáz életük van a játékban, én meg folyamatosan meghalok és szenvedek a játékkal.

img_20180721_194045.jpgAz első probléma kipipálva azáltal, hogy a játékot nagyon régen végigvittem, Bowser kivégezve, és akkor Luigi is választható karakterré válik. Akinek sokkal elviselhetőbb, kellemesebb hangja van, mint Mariónak. Vele sokkal jobb játszani, és sokáig el is vittem vele. A ugyanis már az lett, hogy az összes csillagérmét megszerezzem az alapjátékban. Egy idő után elakadtam, mert sehogy nem tudtam rájönni, hogy hol van az a 4 csillagérme, ami még hiányzik. Illetve hazudok, mert egyet láttam, csak nem tudtam megszerezni. Ez pedig a legutolsó csillagérme az első Bowsernél. Illetve jó eséllyel magamtól is rájöttem volna, csak ha már előttem volt a GameFAQs végigjátszás, akkor megnéztem azt is.

Az első csillagérme ami hiányzott az a 4-1 pálya harmadik érméje. Hát erre az életben nem jöttem volna rá. Most láttam először azt az ágyút, amivel oda tudom lőni magam a csillagérméhez. De egyáltalán azt se tudtam, hogy hol van, nemhogy azon gondolkodni, hogy jussak el oda, és szerezzem meg... Ez fájdalmas volt.

Az 5-2 pálya második csillagérméjére rá lehetett volna jönni, ha egy kicsit használom az eszemet, ezt elismerem. Fáklyát gyújtani, kinyílik a titkos átjáró... Nem játszottam még Zeldával, áh! Hogy is feltételezhetem, hogy ilyenre magamtól rájöjjek? -_-

A kettő maradék Bowser első kastélyában volt (8-5 pálya után). Itt az első és a harmadik hiányzott. Az első olyan, hogy leereszkedni... Hát, nem volt szem előtt, nem biztos, hogy eszembe jutott volna, hogy ott le kell ereszkedni. Aztán a harmadik csillagérme már Bowsernél volt, a messzeségben lebegett a láva felett. Erre emlékszem, hogy annak idején már annyira izgultam, és ideges voltam, hogy már nem érdekelt, csak túl legyek végre a játékon, nem foglalkoztam a csillagérmével. 6 és fél évet várt arra, hogy begyűjtsem. Egyébként meg erre írtam, hogy ment volna magamtól is, hiszen nem véletlen vannak közvetlen előtte a Bumeráng Tesók...

img_20180721_202218.jpgHát így lett meg teljesben a játék. De még sok dolgom van vele, mert mire megcsinálom a speciális világokat, bele fogok őszülni. Sokkal nehezebb egyáltalán végigmenni a játékon is, nemhogy a csillagérméket megszerezni. Gondolom a két csillagos minősítésen lehet javítani, ha végigviszem a speciális világokat is, ezen is idővel dolgozni fogok.

Motivált már csak azért is vagyok, mert szeretném a különböző játékok játékidőit visszavinni arra az időre, ami az előző Nintendo 3DS-en volt, mielőtt elhagytam. Csak körülbelüli értékekre emlékszem, pontosakra nem. Konkrétan ma rájöttem arra, hogy csinálhatom meg ezt. Nagyon egyszerű a módszer: Járassuk a játék demóját "biankóban". Hogy nem jutott ez eleddig eszembe, hiszen a játékidő addig is megy, így javul a statisztikája. Érdekes is volt, mert kikísérleteztem ezt a Super Mario 3D Landnél. Amíg animéztem (Katanagatari 9. rész), addig ment a Nintendo 3DS-en hang nélkül a játék demó videója, ami számomra azért is volt érdekes, mert ezt még nem láttam. Így nem is tudtam arról, hogy ha Mario végigmegy a demópályán, akkor Toadokkal találkozik, és lehet velük szórakozni. Kicsit játszottam velük, aztán hagytam, hadd menjen a demó tovább. Ha nem bántjuk, akkor a Toadok után visszatér Mario a demópályára, és végigcsinálja ugyanúgy, mint előtte. Hát így meglesz az a kb. 40 óra, ami az előző konzolban volt. Most 8 óra 45 percnél tart. Most a The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D demóját járatom, ennek jóval kevesebb játékideje volt, kb. 16 órára emlékszem, mert annyit nem játszottam a játékkal. A demó videó csodálatos, csak az zavar, a három gameplay videó nagyon rövid, így gyorsan végigérek rajta. Ezt alkalmazni fogom minden játéknál, aminél sokkal több játékidőm volt a mostaninál. Visszahozni a Nintendogs + Cats 168 óráját... Kisállatrealityt fogok tartani a Nintendo 3DS-en, ahogy a Mario Kart 7 demóját is szabadon járathatom. Azt hiszem annak kb. 120 óra volt, nem emlékszem pontosan. De ez jó ötlet. És ez csak néhány példa volt, sok játéknál meg lehet ezt csinálni.

Szólj hozzá!
2018. július 20. 11:10 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #7 - 1080° Snowboarding Original Soundtrack

1080_snowboarding.jpgMegjelenés: 1998. május 20.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00454
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Nagata Kenta (永田権太)

  1. Vacant Lives 4:32
  2. Work Your Body 1:53
  3. Dance! 3:17
  4. This is a Test 3:24
  5. Golden Forest 3:55
  6. Grasp Power! 4:05
  7. Blue Flame 2:27
  8. Call Me 3:31
  9. Half Pipe 1:42
  10. DB 0:54
  11. Lost 1:47
  12. Give it to Me 2:07
  13. Review 4:04
  14. Winner 0:42
  15. Vacant Lives (1080°MIX) 3:20
  16. White Out 1:27
  17. JZ 0:36

Összidő: 43:43

Érdekes abból a szempontból, hogy annak ellenére, hogy ennek a játékzenének japán zeneszerzője volt, mégis csak latin betűkkel vannak írva a címek még a lemezborítón is. A borítón a címek mellett japánul van odaírva, hogy hol hallható a játékban.

Rövid, de velős. Így tudnám leginkább kifejezni a 1080° Snowboarding játék zenéjét. Hihetetlenül jól visszaadja a snowboard extrém sportág mivoltát, és hogy ezt a sportot csak a kemény legények vállalják be. Az egyik legerősebb hangszerelésű játékzene Nintendo 64-en, külön élmény hallgatni, magasan ajánlott. Annyiból furcsa, hogy a kemény rockzene mellett befigyel a számítógépzene is, és még több zenei stílus is. Ebből a szempontból az utód játék 1080° Avalanche sokkal egységesebb, ugyanis ott szinre csak rock és metál zene hallható. Érdemes hallgatni ezt a CD-t, az egyik leghangulatosabb játékzene, főleg télen.

Szólj hozzá!
2018. július 20. 00:27 - supermario4ever

Birtokba vehető retro részleg

Végre használatba vehetem azt a TV-t, amit a múlt héten vettem. Ugyanis a három bútorból egyet ma reggel elvittek, sőt, nemrég jöttek az egyik ágyért is, úgyhogy most már használhatóvá vált a kis szoba, ahol a TV van. Birtokba is vettem, felragasztottam oda a Super Mario Bros. 3 plakátot, és további tesztek alá vontam a TV-t, mert nem volt minden tökéletes.

Rákötöttem SCART kábellel a Super Nintendót a TV-re. Azt akartam kikísérletezni, hogy sztereó-e. Ugyanis amíg képcsöves TV-nk volt '90-es években, addig hiába volt sztereó TV-nk, ha SCART kábellel kötöttem rá a Super Nintendót, mindig mintha csak az egyik hangszóró szólt volna. Így ez nem volt kivitelezhető megoldás, mert a SNES játékok nagyrészén nincs olyan beállítási lehetőség, hogy monó vagy sztereó. De az az érdekes, hogy itt kiváló minőségben szólt mind a két hangszóróból, rácsatlakoztattam a fejhallgatót, és mindkét oldalról szólt. No tessék, mik ki nem derülnek, hogy mennyire megérte ez a TV. És ha már rácsatlakoztattam, akkor mentem egy menetet a Super Mario Kart-tal Yoshival 150cc-n menni nem egy életbiztosítás, még Mushroom Cup-on sem.

img_20180719_224854_1.jpgNehéz-nehéz, de szándékosan választottam Yoshit, mert ő a legnehezebben irányítható, és hogy lássam, hogy tudok vele menni. Ez is egyfajta kihívás lehetne Super Mario Kartban: Yoshival vagy Hercegnővel 150cc-n elérni a maximális 45 pontot. Na, kivállalja be?

Amúgy most érdekes volt, hogy fényképezéskor sokkal kevésbé vibrált a kép. Aztán arra tippeltem, hogy ez azért van, mert most sötét van, és mesterséges fény mellett másképp jeleníti meg a képet a TV. De eléggé laikus vagyok e téren, fogalmam sincs, mi történhetett. Az biztos, hogy nem állítottam rajta semmit. Egyébként onnan gyanítottam, hogy monó ez a TV, mert elől csak 2 csatlakozós RCA-t láttam, ami monó TV-knél szokás. Azért két  csatlakozós, mert a két hang van egybe, és a két hangszóró "tartalmát" egybekeveri. De annak ellenére, hogy sztereó ez a TV, csak két csatlakozó van benne. Ez mondjuk nem zavar, mint ahogy az sem, hogy csak egy SCART csatlakozás van a TV-ben, mert még régebben vettem egy hármas SCART kábel elosztót, ehhez van csatlakoztatva a DVD lejátszó, a Nintendo, valamint a PlayStation SCART csatlakozója is.

img_20180719_225750_2.jpgNa de ha már kitettem a plakátot is, akkor stilszerű, hogy csináljak egy képet a plakáttal együtt a játékról. Eléggé rapszodikusra sikeredett a kép, mert a kis szoba, az kis szoba, de arra jó, hogy megmutassam. Hogy így elférjen minden, csak így tudtam lefényképezni, de ez is mutatja, hogy mekkora a Mariós plakát. Ha majd teljesen el lesz rendezve, akkor csinálok majd jobb képet. És akkor játszottam is egy kicsit a játékkal. Nemcsak a játék miatt játszottam, hanem hogy kipróbáljam a Super Nintendo RF csatlakozóját, hogy működik, és sajnos nagyon rosszul... Rettenetes volt a kép. Kerestem itt a kiegészítők között, hogy nincs-e véletlenül másik RF kábel, de nem találtam. Gondolkodtam, aztán eszembe jutott, hogy tavaly ősszel vettem a Game Parkban a Nintendo GameCube-hoz egy RF kábelt. Gondoltam, hátha ugyanolyan a csatlakozója, mint a NES-é, akkor rá tudom csatlakoztatni. És olyan gyönyörű a képe, mintha SCART kábelről menne a játék. A hang is kifogástalan, úgyhogy ahhoz képest, hogy tavaly úgy vettem, hogy olcsó volt, akkor legyen meg a gyűjteménybe, most nagyon jól jön, hiszen tudom régi gépekhez is használni.

Úgyhogy maximálisan elégedett vagyok mindennel, mostanság nagyon jól alakulnak a dolgaim. Ez az RF kábel meg akkor sajnos rossz.

img_20180719_232028.jpgNem tudom, hogy meg lehet-e csináltatni, de valószínűsíthető, hogy leadta a rendszámot. Mert szerintem nem érintkezési hibája van, ugyanis mozgatás nélkül is váltakozik a kép minősége. Hol tiszta volt, hol meg olyan hangyás volt, hogy hang nem volt, képet épp hogy lehetett látni. Na de van utódja, meg alternatívája, úgyhogy siratni nem kell, de az nagyon szép, hogy közel 25 évig szolgált.

És a másik két könyvespolcot is elviszik, akkor szabadul fel annyi hely a szobában, hogy tudok rendezkedni, ezáltal egy megfelelő rendet kialakítani, és akkor majd csinálok egy sokkal jobb képet a retro részlegről.

Szólj hozzá!
2018. július 19. 11:14 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #6 - Diddy Kong Racing Original Soundtrack

diddy_kong_racing_original_soundtrack.jpgMegjelenés: 1998. április 1.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00448
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Dave Wise

  1. Diddy Kong Racing Theme 1:12
  2. Character Select 1:32
  3. Central Area Introduction 1:06
  4. Central Area Themes 2:38
  5. Lobby Theme Tune 1:53
  6. TT's Theme 1:26
  7. Ancient Lake 2:31
  8. Fossil Canyon 2:45
  9. Jungle Falls 2:19
  10. Hot Top Volcano 3:12
  11. No Entry 0:06
  12. Win the Golden Balloon 0:20
  13. Boss Challenge 2 2:34
  14. Everfrost Peak 3:15
  15. Walrus Cove 2:51
  16. Frosty Village 3:37
  17. Taj's Theme 1:30
  18. Taj's Challenge 2:46
  19. Whale Bay 3:34
  20. Pirate Lagoon 2:35
  21. Crescent Island 3:03
  22. Open Boss Door 0:35
  23. Meet a Boss 0:46
  24. Boss Challenge 2:28
  25. Lose Against Boss 0:36
  26. Boulder Canyon 1:56
  27. Greenwood Village 2:42
  28. Haunted Woods 1:26
  29. Win Challenge Amulet 0:09
  30. Win a Piece of the Amulet 0:06
  31. Win Amulet 0:15
  32. Star City 3:24
  33. Space Port Alpha 2:32
  34. The Secret Tune 2:14
  35. You Can't Beat Me 0:22
  36. Wizpig Challenge 2:29
  37. Wizpig Lose 1 0:09
  38. Wizpig Lose 2 0:10
  39. Think, You've Won? 1:39
  40. Open Wizpig Door 0:20
  41. Wizpig in Space 0:46
  42. Celebration 1:38

Sajátságos játékzenei CD, egyrészt mert brit zeneszerzője van a játéknak, másrészt mert nincs japán címe a zenéknek. A japán kiadású CD-n is latin betűkkel vannak írva a címek angolul. Azon semmi meglepő nincs,  hogy a játékzenét egy brit zeneszerző írta, ugyanis a Donkey Kong széria sokáig a RARE-é volt, mely egy brit cég. És Dave Wise neve nem ismeretlen Nintendós körökben, ugyanis a Super Nintendós Donkey Kong Country trilógia emlékezetes és emblematikus zenéit is ő szerezte.

Sajátságos zenéje van a játéksorozatnak, érződik, hogy nem japán. Inkább úgy lehetne mondani, hogy a japán és a nyugati könnyed játékzenék egy sajátságos egyvelege. Mert hát egy autóversenyről van szó, amelynek szórakoztatás a célja, ezért a játékzenék is hasonlóan könnyedek. Ami probléma, hogy nem nagyon marad meg az emlékezetekben. Viszont van rajta néhány zene, ami miatt meg élmény hallgatni a CD-t, és a játékkal is nagyon jó játszani. Már csak azért is, mert bizonyítja, hogy túl hamar jött ki a Mario Kart 64, hiszen ez annak továbbfejlesztett változata.

1 komment
2018. július 18. 10:43 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #5 - Yoshi's Story Original Soundtrack

yoshi_s_story_original_soundtrack.jpgMegjelenés: 1998. február 4.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00438
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Totaka Kazumi (戸高一生)

  1. Nintendo! (ニンテンドウ!) 0:05
  2. Yoshi Story (ヨッシー・ストーリー) 1:16
  3. Yoshi's Song (ヨッシーのうた; Yoshi no Uta) 2:51
  4. Yoshi in the Beach (海辺でヨッシー; Umibe de Yoshi) 2:54
  5. Yoshi Curry (ヨッシー・カレー) 3:27
  6. Yo-Yo-Yoshi! 2:35
  7. Yoshi Standing in the Wind (風に立つヨッシー; Kaze ni Tatsu Yoshi) 2:15
  8. Sneak into the Small Tower! (高い塔に忍び込め!; Tatakaitou ni Shinobikome!) 2:08
  9. Alpine Yoshi Music (アルペン・ヨッシー・ミュージック) 2:25
  10. Come Again Yoshi (コマゲ~ン・ヨッシー) 3:26
  11. Jungle Yoshi Fever (ジャングル・ヨッシー・フィーヴァー) 2:16
  12. Yoshi on the Seabed (海底でヨッシー; Kaitei de Yoshi) 2:08
  13. Pelican Yoshi Athletic (ペリキン・ヨッシー・アスレチック) 2:05
  14. Little Tough Guys (ちょっと手強いヤツら; Chotto Tegowai Yatsura) 0:55
  15. Dub Master Minobon (ダブ・マスター・ミノボン) 0:43
  16. The Story's Beginning (おはなしのはじまりはじまり; Ohanashi no Hajimari Hajimari) 0:08
  17. Page 1: Beginning (はじまりの1ページ; Hajimari no 1 Page) 0:28
  18. Page 2: Trapped (とざされた2ページ; Tozasareta 2 Page) 0:32
  19. Page 3: Clouds (くもの3ページ; Kumo no 3 Page) 0:33
  20. Page 4: Jungle (ジャングルの4ページ; Jungle no 4 Page) 0:40
  21. Page 5: Sea (うみの5ページ; Umi no 5 Page) 0:47
  22. Page 6: The End (さいごの6ページ; Saigo no 6 Page) 0:34
  23. 30 Fruits!! (フルーツが30こ!!; Fruits ga 30 ko!!) 0:12
  24. Yoshi's Mood (ヨッシーのきもち; Yoshi no Kimochi) 1:06
  25. Growing a Little Happier Again (またすこし しあわせになった; Mata Sukoshi Shiawase ni Natta) 0:37
  26. Into the Boss Room (ボスの部屋へ; Boss no Heya he) 0:13
  27. Boss Appears! (ボスとうじょう!; Boss Toushou!) 0:28
  28. Duel with the Boss (ボスとのけっとう; Boss to no Kettou) 1:45
  29. Yoshi's Victory! (ヨッシーのかち!; Yoshi no Kachi!) 0:19
  30. Yoshi's Disco (ヨッシーのディスコ; Yoshi no Disco) 1:24
  31. Baby Bowser's Castle (ベビークッパのおしろ; Baby Koopa no Oshiro) 2:38
  32. The Riddle of Baby Bowser's Castle (ベビークッパのおしろのナゾ; Baby Koopa no Oshiro no Nazo) 1:22
  33. Baby Bowser Appears (ベビークッパとうじょう; Baby Koopa Toushou) 0:48
  34. Duel with Baby Bowser (ベビークッパとのけっとう; Baby Koopa to no Kettou) 2:03
  35. Baby Bowser Strikes Back (ベビークッパはんげき; Baby Koopa Hangeki) 1:16
  36. Yoshi's Victory! ~Baby Bowser's Bluff (ヨッシーのかち!~ベビークッパのつよがり; Yoshi no Kachi! ~Baby Koopa no Tsuyogari) 0:54
  37. Baby Bowser Escapes (ベビークッパ退散; Baby Bowser Taisan) 0:15
  38. Yoshi's Happiness (ヨッシーのしあわせ; Yoshi no Shiawase) 1:24
  39. Let's Try! (レッツ・トライ!) 0:45
  40. Aim for the 7 Melons (7つのメロンをめざせ; 7tsu no Melon wo Mezase) 0:43
  41. Goal!! (ゴール!!) 0:07
  42. Obtaining 7 Melons! (7つのメロンを手にいれた!; 7tsu no Melon wo Te ni Ireta!) 0:08
  43. Falling Down (おっこちてダウン; Okkochite Down) 0:16
  44. Everyone is Gone (だれもいなくなった; Daremo Inaku Natta) 0:19
  45. Thank you White Hey-Ho (サンキュー白ヘイホー; Thank you Shiro Hey-Ho) 0:13
  46. Yoshi Room (ヨッシー・ルーム) 1:04
  47. Which "Option"? (「オプション」ってなに?; "Option"tte Nani?) 0:37
  48. Yoshi's Story (ヨッシーのおはなし; Yoshi no Ohanashi) 3:38
  49. Yoshi's Staff (ヨッシーのスタッフ; Yoshi no Staff) 1:29
  50. The Voice of Yoshi's Staff (Bonus Track) (ヨッシーのスタッフの声(ボーナストラック); Yoshi no Staff no Koe (Bonus Track)) 7:30

Összidő: 68:44

Ez valamivel hosszabb album, rajta van minden zene a játékból. A Yo-Yo-Yoshi!-nak nincs kanás címe, az a CD borítóján is latin karakterekkel van írva. Ismert még egy Yoshi's Story játékzene CD "LOVE PEACE & HAPPINESS" alcímmel, ez az európai kiadás, konkrétan Németországban jelent meg.

A Yoshi's Story az egyik legrapszodikusabb játék, amivel valaha dolgom volt. Hihetetlenül egyedi ötletek és hangulatos pályák jellemzik a játékot, de a zene nagyon sokat ront a játék hangulatán. Konkrétan ezt a CD-t hallgatni borzalmas élmény volt. Rettenetesen depresszív a zene, a szegényes hangszerelése miatt olyan érzésem van, mintha valami elhagyatott, kietlen helyen járnék. Van egy-két kifejezetten jó dal, de hogy egy zene ennyit rontson a játékon, az nagyon ritka. Yoshi az egyik legnépszerűbb játékkarakter az aranyossága miatt, de van néhány játék, melyen túlzottan rágyúrtak az aranyosságra, aminek az lett az eredménye, hogy már idegesítő lett. Azokat a dalokat egyszerűen kín számomra hallgatni, ahol kórus énekel, mintha Yoshikat hallgatnánk. Ez már túl sok nekem, pedig nem véletlen vagyok elsősorban Nintendós, a gyereklélek erősen befigyel nálam is. De hiába van sok egyedi ötlet a játékban, a zenéje miatt képtelen vagyok játszani.

Szólj hozzá!
2018. július 17. 09:52 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #4 - Wave Race 64 Original Soundtrack

wave_race_64_original_soundtrack.jpgMegjelenés: 1997. november 19.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00425
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Totaka Kazumi (戸高一生)

  1. Main Title (メイン・タイトル) 1:58
  2. Config (コンフィグ) 1:55
  3. Machine Select (マシン・セレクト) 0:43
  4. Map Demo (マップ・デモ) 0:15
  5. Dolphin Park (ドルフィン・パーク) 1:52
  6. Tournament Opening (トーナメント・オープニング) 0:18
  7. Sandy Beach (サンディ・ビーチ) 1:22
  8. Sunset Bay (サンセット・ベイ) 1:07
  9. Milky Lake (ミルキー・レイク) 1:29
  10. Marine Fortress (マリン・フォートレス) 1:39
  11. Port Pirates (ポート・パイレーツ) 1:12
  12. Castle City (キャッスル・シティ) 1:26
  13. Cool Wave (クール・ウェイヴ) 1:55
  14. Southern Island (サザン・アイランド) 1:16
  15. 1st Goal (ゴール1位; Goal 1i) 0:44
  16. 2nd Goal (ゴール2位; Goal 2i) 0:33
  17. 3rd Goal (ゴール3位; Goal 3i) 0:42
  18. 4th Goal (ゴール4位; Goal 4i) 0:41
  19. Bad Goal (だめゴール; Dame Goal) 0:33
  20. Retire (リタイア) 0:08
  21. Game Over (ゲーム・オーヴァー) 0:05
  22. Score (スコア表示; Score Hyouji) 0:55
  23. V.S. Mode Goal (対戦ゴール; Taisen Goal) 0:42
  24. Time Attack / Score Attack Goal (タイムアタック、スコアアタック・ゴール) 0:26
  25. Final Lap (ファイナル・ラップ) 0:05
  26. Ending (エンディング) 1:06
  27. Prize / 4th (4位表彰; 4i Hyoushou) 2:16
  28. Prize / 3rd (3位表彰; 3i Hyoushou) 2:26
  29. Prize / 2nd (2位表彰; 2i Hyoushou) 2:23
  30. Prize / 1st (1位表彰; 1i Hyoushou) 2:47
  31. Game Staff Voice (スタッフの声; Staff no Koe) 2:00
  32. Sandy Beach (1996 version) (サンディ・ビーチ(1996ヴァージョン)) 1:24
  33. Southern Island (1996 version) (サザン・アイランド(1996ヴァージョン)) 1:23

Aki tud japán írást olvasni, az ennél az albumnál is láthatja, hogy milyen érdekesen hozzák össze a japánok az angol szavakat. Ez a hozadéka annak, hogy eléggé szűk betűkészletük van, mindemellett ők nem betűkben, hanem szótagokban "gondolkodnak", ami különösen megnehezíti számukra az angol nyelvtanulást, hogy gyakorlatilag alapjaiból másképp kell gondolkodniuk, ha meg akarják tanulni a világnyelvet.

Egyértelműen ez a leggyengébb játékzene a Nintendo 64 sorozatból. A Wave Race 64 egyébként egy jó játék, érdemes játszani vele, de a játékzene önmagában hallgathatatlan. Emeli a játék könnyed hangulatát, de így CD-n hallgatva olyan, mintha különböző hangokat tennének egymás mellé mindenféle logika és harmónia nélkül. Volt olyan zene, ahol kifejezetten rossz érzésem volt a hallgatása közben. Pedig Totaka Kazumi nem akármilyen zeneszerző, hiszen Yoshi, Mario, sőt talán még Kirby zenéket is írt, és hozzá tartozik az a bizonyos zene, amit Easter eggként elhelyeznek minden játékban, amelynek zenéjét ő írja. Hogy a Wave Race 64-ben benne van-e nem tudom, nem hallottam.

Szólj hozzá!
2018. július 16. 12:56 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #3 - Star Fox 64 Original Soundtrack

star_fox_64_original_soundtrack.jpgMegjelenés: 1997. október 17.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00421
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Kondo Koji (近藤浩治)

  1. Opening (オープニング) 1:40
  2. Title (タイトル) 1:17
  3. Select (セレクト) 1:51
  4. Map (マップ) 1:58
  5. V.S. Select (V.S.セレクト) 1:00
  6. Start Demo 1 (スタートデモ1) 0:54
  7. Start Demo 2 (スタートデモ2) 0:11
  8. Training (トレーニング) 1:02
  9. Corneria (コーネリア) 2:21
  10. Fichina & Sector Z (フィチナ&セクターZ) 1:53
  11. Meteo (メテオ) 1:05
  12. Sector Y & Solar (セクターY&ソーラ) 2:22
  13. Katarina (カタリナ) 2:23
  14. Aquas (アクアス) 2:29
  15. Sector X (セクターX) 2:33
  16. Zoness (ゾネス) 2:21
  17. Titania & Macbeth (タイタニア&マクベス) 2:15
  18. Area 6 (エリア6) 2:01
  19. Bolse (ボルス) 1:26
  20. Venom (ベノム) 1:57
  21. Warp (ワープ) 1:58
  22. Venom Demo (決意; Ketsui) 0:13
  23. Route to Boss (地下基地内; Chika Kichinai) 0:49
  24. Starwolf's Theme (スターウルフのテーマ) 2:11
  25. Boss A (ボスA) 1:46
  26. Boss B (ボスB) 1:33
  27. Boss C (ボスC) 1:25
  28. Andruf (アンドルフ) 2:16
  29. Andruf Brain (最終決戦; Saishuu Kessen) 1:43
  30. Versus (対戦; Taisen) 1:55
  31. Versus  (One by One) (対戦(1対1); Taisen (1 tai 1)) 2:04
  32. Bill's Theme (ビルのテーマ) 0:08
  33. Cat's Theme (キャットのテーマ) 0:14
  34. Mission Accompished (作戦完了; Sakusen Kanryou) 1:23
  35. Mission Failed (作戦失敗; Sakusen Shippai) 1:49
  36. Player Down (プレイヤーダウン) 0:05
  37. Game Over (ゲームオーバー) 1:22
  38. All Clear (オールクリア) 1:48
  39. Staff Credits (スタッフクレジット) 5:08

Itt mindegyik katakana cím megegyezik az angol megfelelőjével, így csak a néhány kanji címet kellett romanizálni. Rólam tudható, hogy nagyon keveset játszottam Starfox szériával. Nem érzem magaménak a dolgot, a Lylat Wars-szal konkrétan semennyit nem játszottam. De meghallgattam a játékzenét, hogy tudjak írni róla néhány gondolatot. Azt reméltem, hogy érezni fogom az igazi '90-es évek hangulatát, aminek meg is volt az alapja, hiszen a zenét Kondo Koji szerezte, valamint a zene ami bekerült a Super Smash Bros. szériába, és emblémája lett a játéknak, az is tetszetős. De sajnos inkább az volt az érzésem, hogy nem maradtam ki semmiből, hogy nem játszottam ezzel a játékkal. Van néhány zene, ami kifejezetten jó lett, de nem éreztem át a hangulatát. Effektíve nem feltétlen az én stílusom ez a játék, és a zene sem segített, hogy valami átjöjjön, hogy mitől lehet jó játék. Úgyhogy a StarFox 64 (vagy nálunk Lylat Wars) nem az én világom, ezen a zene sem változtatott.

Szólj hozzá!
2018. július 15. 21:49 - supermario4ever

Super Mario Bros. 3 plakát a MondoConról

img_20180715_094226_1.jpgNem terveztem vásárolni a MondoConon, de szétnéztem, és olyat találtam a Geek Corner standjánál, amit nem hagyhattam ott. Super Mario Bros. 3 borítója óriásképen. Gyerekkorom legendás képe, a játék meg nemcsak gyerekkorom, hanem az életem is. Ha meghalok, temessék mellém a játékkazettát is. Ezzel is alakítom a retro részleget, a TV fölé lesz kiragasztva, mint a legnagyobb ékesség.

Egyre több ilyen videojátékos relikvia lelhető fel Magyarországon, ami mindenképpen örömteli. Gondolom, hogy a fellendülő eSport iparnak (nevezhetjük így) köszönhetően egyre többen érdeklődnek a videojátékok felől, egyre elterjedtebbek az ingyenesen játszható játékok. Elsősorban a Geek Corner-nél (valaha Holdfény) menőségeket találni, náluk van a legtöbb, de a videojátékbolt.hu-nál is érdemes szétnézni, valamint a WestEnd-ben a Story Shop-ban is van néhány videojátékos relivkia, de megítélésem szerint itt meglehetősen drágák. Ezeket nézegetve a MondoConon, nagyon inspiráló volt, korábban is volt olyan gondolatom, hogy be lehetne ezekből folyamatosan vásárolni, és menő lenne videojátékossá tenni a lakást, ahol lakok, ez most megerősödött. Természetesen mindenféle van. Plakát mellett volt bögre, pohár, póló, kulcstartó, kitűző, társasjáték, és a jó ég tudja mi, egyik menőbb, mint a másik.

Amúgy a konzolrészleg erős volt a MondoConon, bár inkább a trendi PC játékokra voltak kihegyezve. Volt PlayStation 4, XBOX ONE is, egyetlen Nintendo Switchet láttam, rajta Mario Kart 8 Deluxe-szel. Ez mondjuk jó volt, jó nagy ívelt TV-re volt rácsatlakoztatva. Meg egy Super Nintendo Classic Mini-t szúrtam ki a bejáratnál, ezen játszottam egy kis F-Zerót. A retro részlegnél pont a Nintendo 64 TV-je nem működött, pedig vittem volna a Mario Kart 64-et. Na nem el, hanem játszottam volna rajta. Akartam szólni az illetékesnek, de nem találtam ott senkit. Retróknál volt még PlayStation 2, Sega DramCast, XBOX, meg a kamu konzol is. Voltak kormányos autóversenyjátékok is, kettőnél Formula 1 2017 volt. Az egyiket kipróbáltam, de valami rettenet volt. Kétszer azért diszkvalifikáltak a versenyről, mert induláskor a fékezés gombot nyomtam... És hát milyen versenyző az, aki fékezéssel rajtol? Azt hittem, hogy azzal adom a gázt. Aztán rájöttem, hogy a másikkal, de utána is borzasztó volt. Hát nem egy Mario Kart, az biztos. Teljesen realisztikus autóverseny, és nem olyan, hogy végig adni kell a gázt, és akkor nyerünk, hanem tényleg... Látszik, hogy nem játszottam ilyen játékkal soha. Az első kanyarnál be a kavicságyba, és a kocsinak annyi. Hát nem én tenném világbajnokká Sebastian Vettelt. ^^' Vele játszottam. Na mondtam magamban, ha egy nagymenővel leszek, akkor biztosan menni fog a játék. Hát nem ezen múlik. Amúgy a játék teljesen jó, és szeretem a Forma 1-et, úgyhogy mindenképp megérte. A játékom volt borzasztó. ^^'

Teljesen jó a konzolrészleg, csak az a rossz, hogy áttették másik épületbe, amit nehezebb megtalálni. Pontosabban bejutni könnyű, de soha nem találom azt a bejáratot, amin bejöttem, és mindig másikon megyek ki. És mire onnan visszatalálok a főépületbe...

Szólj hozzá!
2018. július 13. 23:39 - supermario4ever

Retro részleg fejlesztve

Történt némi változás, amióta nem írtam az albérletről, ugyanis sajnos azóta megint újba költöztem. Szerencsétlenül alakultak a dolgok, néhány barátom már azon viccelődött, hogy az új hobbim lett az albérletkeresés. Ez a 9. albérlet, érdekességként az 5. kispesti albérlet. Nemcsak azért akartam a XIX. kerületbe költözni, mert szeretek itt lakni, hanem mert már sok cuccom van itt, és nem akartam messzire költözni a X. kerületből, hogy ne kelljen annyit cipekedni. Szerencsére itt nagyon jól alakulnak a dolgok, maximálisan elégedett vagyok mindennel, a hiányosságaival meg együtt tudok élni, azokat majd később.

És itt új retro részleget találtam ki, ezt fejlesztettem, ugyanis volt anyagi lehetőségem venni képcsöves TV-t, jó minőségűt, jó áron. Méghozzá egy Sony Trinitron KV-21M3K modellt. Itt most konkrétan modellt nem kerestem, két kitételem volt. Az egyik, hogy a márkája lehetőleg Sony vagy Panasonic legyen, és 51 cm képátmérőjű, ami képcsöves TV-knél ideális számomra. Mind a kettő bejött. ráadásul az ára is kedvező volt (3.900 forint), megvolt az eredeti távirányítója is, úgyhogy azt gondolom, hogy jó vásár volt. Mazsibazsi barátom segített elhozni, akinek nem tudok eléggé hálás lenni a segítségéért, és hogy ennyire készséges volt.

Mielőtt beüzemeltem, még ki kellett takarítani, ugyanis eléggé koszosan vettem át, csupa por volt. Még a képcsőre is ragadt valami kosz. De néhány univerzális nedves törlőkendő, és még a rések portalanításával és a távirányító alapos kitisztításával is éveket fiatalítottam a TV-n. Annyira alaposan tisztítottam ki, hogy még a réseknél is portalanítottam, minden egyes rést letakarítottam. Először a legegyszerűbbet akartam kipróbálni, az AV csatlakozást. Ehhez egy Nintendo 64-et csatlakoztattam, bele Mario Kart 64-et, szinte zavarba ejtő az eredmény:

img_20180713_155901.jpgKülönben nagyon nehéz képcsöves TV-ről jó képet elkapni, mert ez a TV is csak 50 Hz-et tud, és írtam róla nemrég, hogy amúgy folyamatos a kép, de valamiért ha fényképezőgépen nézem, rettenetesen vibrál. És olyan képet elkapni, amin a legkevesebb vibráció látszik... Nagyon sok képet csináltam, mire megtaláltam a megfelelőt. Egyébként akik emlékeznek a '90-es években, amikor valami hír vagy tudósítás keretében TV-k és számítógépes monitorok látszottak, ott volt nagyon erős vibrálás, ami a TV-n keresztül látszott. Na ugyanez az eset van itt is. Amúgy Mario Kart 64-ezni mindig jó buli, most is szerettem.

Aztán jött az, hogy kipróbáljam a hangolást, rácsatlakoztattam a Super Nintendót RF kábellel, és jelentem, megtalálta:

img_20180713_162942.jpgBár a keresés eleinte problémás volt, ugyanis nem értettem a jeleket a TV-n. Az volt, hogy behangoltam, az ment, de azt hittem, hogy ezzel el van intézve, el is van mentve, de amikor visszaléptem, láttam, hogy mégsem mentette el.. Nem értettem a piktogramokat, aztán többször próbálkozás után rájöttem, melyik a mentés. Még szép, hogy a Super Mario All-Stars-szal próbáltam ki, mentem vele egy pár percet. Ami furcsa volt, hogy többször változott a kép minősége. Volt olyan, amikor olyan szép és tiszta volt a kép, mintha AV-ra lett volna csatlakoztatva, máskor meg erősen hangyás lett a kép.

De aztán kiderült, hogy inkább a Nintendo RF kábel érintkezése az, ami problémás lehet, ugyanis harmadikként a videomagnót csatlakoztattam rá (azt is ugyanígy), és amikor arra rákerestem, annak a képe tökéletes volt, és nem volt változás. A Super Mario videokazettával próbáltam ki.

img_20180713_164847.jpgÚgy tűnik a Super Nintendót hangyásabb "pillanatában" kaptam el, mert azért látható különbség a videós kép javára. Úgyhogy most már videokazettákat is tudok nézni régi TV-n.

A következő a Sega Master System volt. Ezt is be akartam hangolni a helyére, teljes siker volt. És ennek a képe is végig gyönyörű volt.

img_20180713_190236.jpgTovábbra is nagyon szeretem a Master Systemes első Sonic the Hedgehog játékot. Most is elvittem a feléig. Aztán tovább nem, mert éhes voltam, és addig is pihentem egy kicsit.

Legvégül a régi DVD-lejátszót csatlakoztattam a TV-hez. Van ugyanis egy Pioneer DV-340-es modellű DVD lejátszóm, ami még a DVD-korszak kezdeti szakaszából származik, 2001-2002 tájáról, amikor még 120.000 forint volt egy lejátszó. Ez a lejátszó annyira kezdetleges, hogy nincs rajta se USB csatlakozás, valamint adat DVD-ről semmilyen formátumot nem ismer fel (avi, mkv, mp4, semmilyet). Úgyhogy ez csak eredeti DVD-t tud lejátszani, illetve élek a gyanúperrel, hogy az ISO-ban kiírt DVD-kkel is boldogul, ezt még nem próbáltam. Magát a lejátszót igen, a Hófehérke és a hét törpe DVD-vel próbáltam ki, és megy rajta rendben minden.

A retro részleg most kicsit szűkösen van itt az új helyen, de örülök neki.

img_20180713_191351.jpgJelen állapotában elégedett vagyok, csak sajnos szűkösen vagyok abban a szobában, ugyanis ott van tárolva majdnem minden olyan bútor, ami nem kell. Két ágy is van a szobában, egyik van a másikra téve, úgyhogy épp csak annyira tudom magam ott kényelembe helyezni, hogy egy széket oda, és kb. 40-50 cm távolságból nézem a TV-t. Egyelőre ez még nincs megoldva, most kényelmetlen és szűkös, de teszek azért, hogy felszabaduljon a szoba. Tehetek is róla, ugyanis a főbérlőnek sem kellenek a bútorok, mondta nekem, hogy ha meg tudom oldani, hogy elszállítsák, akkor engedélyt sem kell kérnem, intézhetem, hogy vigyék el. Örömmel, mert amúgy eléggé régi bútorok. Foglalják a helyet, nincs szükség rájuk, és öregítik a lakást. Úgy volt, hogy a bútorok és az ágy közül három az én szobámban volt, amit nekem adtak ki, csak mivel én vettem saját bútorokat korábban, és időközben át lettek hozva, ezért ki kellett rakni a szobából. De hogy milyen nehezen találtam meg a helyüket, és mire odatettem őket... Na az nagy munka volt, de egyébként bámulatos a különbség. Azzal, hogy az én néhány hónapja vásárolt bútoraim kerültek ide, már attól sokat fiatalodott a szoba.

Nemcsak a gyors, kényszerű költözés miatt döntöttem emellett a szoba mellett, hanem mert láttam fantáziát, úgy az egész lakásban. Ugyanis a panelek közül, amiket láttam, ennek az elrendezése tetszik a legjobban. Ez ugyanis egy három szobás lakás, van a nagyszoba, amiben a lakótársam lakik, és van a közepes méretű szoba, amiben én. A kicsiben senki, itt vannak a bútorok, amik nem kellenek, és ide is berendezkedtem. Aztán ha sikerült elszállíttatni minden bútort, ami nem kell, akkor berendezkedhetek ide is, meg van engedve. Úgyhogy lényegében két szobát bérelek egy áráért. De nagyon jól érzem itt magam, végre úgy tűnik, hogy ez lesz az a hely, ahol sokáig fogok maradni, akár hosszú évekre is. Főleg, hogy ha ez a lakás fel lenne újítva, nagyon szép lenne, akár egyedül is bérelném, ha majd olyan anyagi helyzetem lesz. A legkisebb szoba ugyanis a konyha mögött van közvetlen, én megcsinálnám azt, hogy a kettő közötti falat kivetetném, és lenne egy nagy étkezős konyha. Valamint a konyha és szoba bejáratát is kivetetném, mivel egymás mellett vannak, és így a folyosó tág terű lesz. Aminek azért örülnék, mert többek között amit a '80-as években épült panelekben nem szeretek, hogy a folyosó szűk, és olyan érzetet ad, mintha elszeparálná a lakás egyes helyiségeit, és nem egy teljes egészet ad a lakás, hanem mondjuk két felet. Például Békéscsabán abban a lakásban, ahol felnőttem, egy szűk folyosó egyik végén van két szoba, a másik végében meg kettő, és olyan érzetet ad, mintha két különböző lakás szobái lennének. Viszont az a gondolatom, hogy ha tágas lenne a folyosó azáltal, hogy a konyhával egy teljes egészet ad, és sokkal jobb lesz a lakásban is tartózkodni. Hogy ilyeneken is gondolkodok, ez is jelzi, hogy jól érzem magam itt, és hosszútávra tervezek ide. Egyébként nagyon jófej a főbérlő, elmondtam neki a terveimet, gondolataimat a lakásról, és maximálisan nyitott rá. Úgyhogy ha tényleg sokáig itt maradok, és minden rendben lesz, fogok indítványozni jövő nyárra egy átfogó felújítást. Addig meg a hiányosságaival együtt vagyok elégedett a lakással. Végre oldottan jól érzem magam, ez nagyon hiányzott.

Szólj hozzá!
2018. július 13. 10:16 - supermario4ever

Nintendo 64 Sound Series #2 - Mario Kart 64 Original Soundtrack

mario_kart_64_original_soundtrack.jpgMegjelenés: 1997. szeptember 19.
Kiadó: Pony Canyon
PCCG-00419
Ár: ¥2.548

Zeneszerző: Nagata Kenta (永田権太)

  1. Title (オープニング・タイトル; Opening Title) 1:00
  2. Circuit (サーキット&ワリオスタジアム; Circuit & Wario Stadium) 2:48
  3. Farm (モ~モ~ファーム&ヨッシーバレー; Moo Moo Farm & Yoshi Valley) 2:06
  4. Beach (ノコノコビーチ; Noko Noko Beach) 2:06
  5. Desert (カラカラさばく; Kara Kara Sabaku) 2:37
  6. Highway (キノピオハイウェイ; Kinopio Highway) 3:00
  7. Snow (スノー&シャーベットランド; Snow & Sherbet Land) 2:22
  8. Mountain (チョコマウンテン; Choco Mountain) 3:12
  9. Castle (クッパキャッスル; Koopa Castle) 2:50
  10. Jungle (ドンキージャングルパーク; Donkey Jungle Park) 1:26
  11. Obake (ヒュ~ドロいけ; Huu Doroike) 1:50
  12. Rainbow (レインボーロード; Rainbow Road) 5:02
  13. Battle (バトルステージ; Battle Stage) 3:08
  14. Select (ゲームセレクト; Game Select) 1:04
  15. Result #1 (Win) (リザルト (1位~4位); Result (1i-4i)) 3:30
  16. Result #2 (Lose) (リザルト (5位~8位); Result (5i-8i)) 0:42
  17. Result #3 (VS & Battle) (リザルト (VS&バトル)) 1:12
  18. Star (スター無敵; Star Muteki) 0:36
  19. Prize #1 (1st-3rd) (表彰式 (1位~3位); Hyoushoushiki (1i-3i) 1:39
  20. Prize #2 (4th-8th) (表彰式 (4位~8位); Hyoushoushiki (4i-8i) 0:51
  21. Staff Roll (スタッフロール) 2:47
  22. Start Grid #1 (GP & VS) (スタートグリッドファンファーレ (GP&VS); Start Grid Fanfare (GP&VS) 0:09
  23. Start Grid #2 (Time Trial & Battle) (スタートグリッドファンファーレ (TA&バトル); Start Grid Fanfare (TA& Battle) 0:05
  24. Final Lap (ファイナルラップファンファーレ; Final Lap Fanfare) 0:06
  25. Goal in #1 (1st) (ゴールインファンファーレ (1位); Goal in Fanfare (1i)) 0:08
  26. Goal in #2 (2nd-4th) (ゴールインファンファーレ (2位~4位); Goal in Fanfare (2i-4i)) 0:07
  27. Goal in #3 (5th-8th) (ゴールインファンファーレ (5位~8位); Goal in Fanfare (5i-8i)) 0:07
  28. Game Over (ゲームオーバー) 0:11
  29. Mario (マリオのセリフ; Mario no Serif) 0:34
  30. Luigi (ルイージのセリフ; Luigi no Serif) 0:23
  31. Yoshi (ヨッシーのセリフ; Yoshi no Serif) 0:17
  32. Toad (キノピオのセリフ; Kinopio no Serif) 0:26
  33. Donkey Kong (ドンキーのセリフ; Donkey no Serif) 0:19
  34. Wario (ワリオのセリフ; Wario no Serif) 0:23
  35. Peach (ピーチのセリフ; Peach no Serif) 0:25
  36. Bowser (クッパのセリフ; Koopa no Serif) 0:22
  37. Special SE (スペシャルSE集; Special SE Shuu) 2:02

Összidő: 51:52

Ez a játékzenei CD is eredeti minőségében tartalmazza a Mario Kart 64 zenéit, viszont az utolsó kör gyorsított zenéi nem hallhatók. Külön érdekesség, hogy a 29-36 sávok tartalmazzák a különböző karakterek hangjainak japán változatát. Ugyanis néhány karakternél (Luigi, Toad, Peach, Wario) különbözőek a hangok a játék japán és nyugati változatában. Ezek a hangok számunkra sem ismeretlenek, ugyanis ezeken a hangokon szólalnak meg a Mario Kart: Super Circuit játékban. A Special SE pedig a különböző hangeffekteket tartalmazza.

Jó CD, bár ritkán szoktam elővenni, mert érezhető, hogy nem olyan komoly, nagy hatású zene, mint a Super Mario 64 esetében. És ez így is van rendjén, hiszen a Mario Kart 64 is egy könnyed játék, kiválóan illik hozzá a zene, méltán emeli a játék hangulatát. De néhány zenét leszámítva önmagában nem hallgattatja magát annyira.

Szólj hozzá!