2024. már 31.

Gyrostál csirkemellfiléből

írta: supermario4ever
Gyrostál csirkemellfiléből

Gyros az egyik legkedveltebb street food. Én is nagyon szeretem, ezért megtanultam magam is megcsinálni. Szerencsére nem nehéz étel, csupán néhány összetevő kell hozzá. Több módja is van annak, hogy egészségesebbé tegyem magamnak. Ennek egyik eleme, hogy csirkemellfiléből csinálom. Háromféle körettel szoktam enni: Pita, sült krumpli (légkeveréses- vagy forrólevegős sütőben olaj nélkül sütve) vagy rizzsel. Ez utóbbival szintén egészségesebb.

Egész pontosan így készítem el.

Az olajjal és a sóval tényleg igyekszek csínján bánni. Amikor japán nyelvtanfolyamra jártam, Noriko-sensei mondta, hogy a japánok, ha kevés olajban sütnek, akkor tényleg nagyon kevés olajat használnak fel. Ehhez képest, ami mi hívunk "kevés olajnak", az nekik bőséges. Ez akkor eléggé megmaradt bennem, azóta jobban figyelem, hogy ha olajban sütök, akkor a lehető legkevesebbet használjak fel belőle.

Hasonlóképpen a tejföl. Nekem ízlik az öntet alacsony zsírtartalmú tejföllel (12%), de az biztos, hogy sokkal krémesebb 25%-os zsírtartalmú tejföllel. Néha megengedem magamnak azzal is.

Az eredmény nagy felbontású kép formájában:

img_20240331_121713.jpg

Ha egyedül eszem meg, nagyjából a fele marad meg. Ha tudom, hogy megeszem aznap később, akkor csak félreteszem, de ha másnap eszem meg, akkor műanyag tálban lezárva a hűtőben tartom.

Egyébként van úgy, hogy én is gyrosos bódéból veszek magamnak, de ritkán. Nem is tudok hirtelen kedvencet mondani, akkor vettem sokat, amikor Budapesten a XIX. kerületben laktam. Akkor a Kossuth téren, a Kispesti Piacnál van (vagy inkább már csak volt... a Google Maps legalábbis nem mutatja), egy Gyrosos, ahol olcsón adtak finomat. Manapság leginkább a Keleti Pályaudvarnál veszek magamnak a vonatútra. De olyan is van, hogy magamnak csinálom meg, és töltöm pitába a gyrost, ahogy az elárusítóhelyeknél szokás.

Szólj hozzá

Gyros Street food